32 597 läst ·
320 svar
33k läst
320 svar
Avtala om materialpriser
Det borde därför gå att få till en skrivning så man hamnar däremellan.
Rörisen lägger väl på 10 procent på materialpriset till byggaren sen fakturerar byggaren mig och lägger på 10 procent.
Om Rörisen börjat med ahlsellprislistan så blir det dyyyyrt!
Rörisen lägger väl på 10 procent på materialpriset till byggaren sen fakturerar byggaren mig och lägger på 10 procent.
Om Rörisen börjat med ahlsellprislistan så blir det dyyyyrt!
Jag jobbar inte i den branschen och idag sitter jag halvtid på kontoret med all byråkrati och avtal m.m.E El-Löken66 skrev:
Medans andra får slava heltid på fältet.
Djurgårdare? vad är det för något, går det att äta eller dricka.
Jag är totalt ointresserad av sport!
Utförare = utförare inkl. underleverantör
Beställaren debiteras för material med utförarens slutliga inköpspris plus 10 procent. Eventuell s k kickback ska tillgodoräknas beställaren.
Utföraren ska genom kvitto eller motsvarande kunna styrka det slutliga inköpspriser.
Beställaren debiteras för material med utförarens slutliga inköpspris plus 10 procent. Eventuell s k kickback ska tillgodoräknas beställaren.
Utföraren ska genom kvitto eller motsvarande kunna styrka det slutliga inköpspriser.
Kan inte se att någon inte skulle nappa på det?D Derbyboy skrev:
Jag tror inte firman kommer dela med sig av sin eventuella kickback, om detta nu finns.D Derbyboy skrev:
Då det är en bonus som storkunder kan få genom stora inköpsvolymer.
Förstår hur du menar men har väldigt svårt att se att någon skulle visa denna siffra, om den nu finns, ur konkurrenssynpunkt vill dylika firmor gärna hålla detta för sig själva.