D
Det är väl såhär:

1) Man vill inte vara en jobbig kund och be byggaren speca varje rördel och kabelmeter.

2) Man vill inte betala ahlsellpriser plus 10 procent
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
D
Det borde därför gå att få till en skrivning så man hamnar däremellan.

Rörisen lägger väl på 10 procent på materialpriset till byggaren sen fakturerar byggaren mig och lägger på 10 procent.

Om Rörisen börjat med ahlsellprislistan så blir det dyyyyrt!
 
  • Ledsen
Mazdarune
  • Laddar…
wildeside
Japp och det är därför man skriver ett avtal så att man inte blir lurad.
 
  • Gilla
Mazdarune
  • Laddar…
E
wildeside wildeside skrev:
Japp och det är därför man skriver ett avtal så att man inte blir lurad.
Är det inte lika bra du utför jobbet hos Derbyboy, ni verkar tänka lika? Men du måste vara Djurgårdare..
 
  • Haha
Mazdarune och 1 till
  • Laddar…
wildeside
E El-Löken66 skrev:
Är det inte lika bra du utför jobbet hos Derbyboy, ni verkar tänka lika? Men du måste vara Djurgårdare..
Jag jobbar inte i den branschen och idag sitter jag halvtid på kontoret med all byråkrati och avtal m.m.
Medans andra får slava heltid på fältet.
Djurgårdare? vad är det för något, går det att äta eller dricka.:cool:
Jag är totalt ointresserad av sport!
 
  • Gilla
  • Haha
Mazdarune och 1 till
  • Laddar…
D
Utförare = utförare inkl. underleverantör

Beställaren debiteras för material med utförarens slutliga inköpspris plus 10 procent. Eventuell s k kickback ska tillgodoräknas beställaren.

Utföraren ska genom kvitto eller motsvarande kunna styrka det slutliga inköpspriser.
 
  • Gilla
Mazdarune
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Utförare = utförare inkl. underleverantör

Beställaren debiteras för material med utförarens slutliga inköpspris plus 10 procent. Eventuell s k kickback ska tillgodoräknas beställaren.

Utföraren ska genom kvitto eller motsvarande kunna styrka det slutliga inköpspriser.
Kan inte se att någon inte skulle nappa på det? :crysmile:
 
  • Gilla
mikaelthe
  • Laddar…
D
E El-Löken66 skrev:
Kan inte se att någon inte skulle nappa på det? :crysmile:

Vad menar du?
 
E
D Derbyboy skrev:
Vad menar du?
Det blir ju ett bra upplägg ifall du får genom det.
 
  • Gilla
Mazdarune
  • Laddar…
D
Varför skulle jag inte få igenom det?
 
wildeside wildeside skrev:
Japp och det är därför man skriver ett avtal så att man inte blir lurad.
Tja, om man skriver avtalet så att materialpriserna är rimliga så får man inget svar på offert. Bästa är väl att inte bygga i dessa tider utan vänta när det är köparens marknad.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Henri och 1 till
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Varför skulle jag inte få igenom det?
Precis.. Berätta hur det gick.
 
D
M Mach77777 skrev:
Tja, om man skriver avtalet så att materialpriserna är rimliga så får man inget svar på offert. Bästa är väl att inte bygga i dessa tider utan vänta när det är köparens marknad.
Kan dröja!
 
D
E El-Löken66 skrev:
Precis.. Berätta hur det gick.

Hur ska det skrivas i avtalet då?


Eller menar du som hantverkare att du vill ha ett avtallöst förhållande när det kommer till materialpriser så att du kan ta lite vad det passar?
 
  • Ledsen
  • Gilla
Mazdarune och 1 till
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Hur ska det skrivas i avtalet då?


Eller menar du som hantverkare att du vill ha ett avtallöst förhållande när det kommer till materialpriser så att du kan ta lite vad det passar?
Jag tror inte firman kommer dela med sig av sin eventuella kickback, om detta nu finns.
Då det är en bonus som storkunder kan få genom stora inköpsvolymer.

Förstår hur du menar men har väldigt svårt att se att någon skulle visa denna siffra, om den nu finns, ur konkurrenssynpunkt vill dylika firmor gärna hålla detta för sig själva.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Mazdarune och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.