7 332 läst ·
58 svar
7k läst
58 svar
Avtal som kräver aktivt nekande för att undgå kostnad
Naturligtvis är det brottsligt. Hur kan du påstå något annat?S Sir Duke skrev:
https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/bedrageri/bedragerier/fakturabedrageri
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 168 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 168 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 876 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 876 inlägg
Eftersom jag svarade en kattägare som vaccinerade katter, så gäller det just det och inget annat.hsd skrev:
En spruta, något kombivaccin för parvo, snuva och några till.
1200 låter väl helt ok för tre olika sprutor. Men 2000 för en normal kattvaccinering är absolut inte rimligt.
N Nyikåk skrev:
Jag mindes fel, vaccination med allmän kontroll skilde runt 1000 kr per katt, det var röntgen som skilde 2000 kr.MultiMan skrev:
En annan sak är när man är på Evidensia är att det känns som veterinären har provision på merförsäljning...
Tyvärr lägger polisen ner anmälan med svammel om att brottet ej går att utreda..Alfredo skrev:
Jag har precis gått igenom detta med ett kriminellt parkeringsbolag som skickade flera fakturor för samma period samtidigt, men olika fakturanummer och med en förfallodag som inträffade dagen efter breven kommit fram.
Ett större bolag hade antagligen aldrig märkt att fakturorna gällde samma ärende.
Haha, snyggt krystat. Vilka fler frågor väcker det hos en medelåldersman som dagligen monterar LLVPs på egen hand?Farstatjej90 skrev:
#skaffaalkolåspåbyggahus
Redigerat:
Att "sossarna" ägnar sig att sånt är det många som inte förvånas över...RoTe skrev:
Men när privata näringslivet gör det, då blir man förvånad. Va kan marknaden vara så djävliga???
P.s Inslaget dryper av sarkasm & ironi!
Vi har goda erfarenheter av Evidensia och har inte råkat ut för den där sortens bluffagerande. Förhoppningsvis var det en lokal överambitiös veterinärklinik som drabbade dig.Satsuki skrev:
Men vi ska se upp i fortsättningen!
Redigerat:
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Generellt verkar det ha blivit populärt från div företag att boka tider åt kunder för oefterfrågade tjänster. Nyligen fick jag en tidbokning från lokala Volvoverksaden för en service som jag inte efterfrågat. Inte ens bilens inbyggda funktion för att efterfråga service typ en gång om året eller efter x antal mil har börjat oja sig över det så det var inte aktuellt alls med service.
I detta fallet hade de vett nog att avboka den tid de hade bokat eftersom jag inte svarade, givetvis utan kostnad och fan ta dom annars...
Vilket jäkla trams.
I detta fallet hade de vett nog att avboka den tid de hade bokat eftersom jag inte svarade, givetvis utan kostnad och fan ta dom annars...
Vilket jäkla trams.
Vi fick också en bokning från samma veterinärkedja, att vovven skulle lämnas in ett visst datum men ingen förklaring om varför. Men med samma skrivning att vi får betala om vi inte kommer.
När vi ringde och frågade vad det gällde hade de bokat in honom för sövning för att kolla upp tänderna. Vi ifrågasatte förstås hur man kan skicka en sån bokning utan att vi hört av oss, tänderna brukar bli rätt dyrt. Hon vi pratade med menade att någon annan ringt in och de fyllt i fel personnummer på ägaren och på så sätt bokat in fel hund.
Jag känner mig inte helt övertygad om den förklaringen.
När vi ringde och frågade vad det gällde hade de bokat in honom för sövning för att kolla upp tänderna. Vi ifrågasatte förstås hur man kan skicka en sån bokning utan att vi hört av oss, tänderna brukar bli rätt dyrt. Hon vi pratade med menade att någon annan ringt in och de fyllt i fel personnummer på ägaren och på så sätt bokat in fel hund.
Jag känner mig inte helt övertygad om den förklaringen.