Satsuki
S Staffan-N skrev:
Men man ska så klart vara säker på att man inte bett dem göra en bokning och sen glömt bort.
Jag har t.ex. bett min tandläkare att boka in ny tid när är dags för ett besök. Det står i deras databas att jag samtycker och jag får ett SMS med en bokning, sen får man hålla på och flytta runt tiden om den inte passar.
Jag har ibland fått påminnelser från veterinär om att det är dags att vaccinera igen, vilket är superbra!!!! Jag kan tom acceptera erbjudande som de som kommer fr bilbesiktning. Men jag ber aldrig att bli kallad och få en tid om ett år eftersom jag jobbar oregelbundet och inte kan gå ifrån hur som helst. Jag brukar också byta veterinärer baserat på när de har tid….

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Sjukvården får debitera besök vars tid man man missat.

Jag har svårt tro att privata aktörer som veterinärer eller för en del sotare (konkurrerande sotare försöker också hos mig) har rätt med negativt avtal.

yonna yonna skrev:

Jag har svårt tro att privata aktörer som veterinärer eller för en del sotare (konkurrerande sotare försöker också hos mig) har rätt med negativt avtal.
Får de boka in en tid utan tidigare godkännande och sedan debitera för no-show?

• Gilla
AG A och 2 till
  • Laddar…
Satsuki
S Staffan-N skrev:
Får de boka in en tid utan tidigare godkännande och sedan debitera för no-show?
Jag vet inte, men vet att de kallar för mammografi, man får en tid men om man uteblir debiteras inte besöket.
Det är iofs ett specialfall…

Satsuki Satsuki skrev:
Jag vet inte, men vet att de kallar för mammografi, man får en tid men om man uteblir debiteras inte besöket.
Det är iofs ett specialfall…
BVC verkar ju iofs debitera för no-show och de har inte riktigt frågat om vi ville få bokade tider. Det bara förutsattes från början och kallelserna trillade in. Om vi samtyckte på BB så var vi nog inte riktigt vid sinnenas fulla bruk :D

• Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Orsaken heter riskkapitalister... Vaccination hos Evidencia kostar 2000 kr mer per katt än hos vår nya veterinär...

• Gilla
  • Wow
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Min fru jobbar på BVC Region Skåne och de debiterar inte ni show men där är det så att ungen skall in en gång i veckan när de är nyfödda för vägning och koll.

MultiMan
N Nyikåk skrev:
Orsaken heter riskkapitalister... Vaccination hos Evidencia kostar 2000 kr mer per katt än hos vår nya veterinär...
Min lokala veterinär tar 680kr. Det var dessutom hembesök då hon ändå körde förbi till annat bondgårdsjobb.

yonna yonna skrev:
Om de själva bokat tiden utan avtal? Jag tar gärna en källa till varför de skulle kunna debitera för det.

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:

Det får väl vem som helst, frågan är ju om de får boka in besök med de förutsättningarna.

sysmali
Påminner lite om infon i brevlådan från Tele2 som meddelar att de kommer att besöka mitt hus mellan 18:00-21:00 under en viss vecka. Önskar man inte besök ska man avboka via att ringa ett nummer.

Misstänker att Tele2 tycker att det är en win-win, för ringer man kan dom ändå försöka sälja bredband och samma sak om de gör besök.

Mitt motdrag var att maila säkert 10 chefer på Tele2 och meddela att jag avser att besöka dom i hemmet någon gång mellan 18:00-21:00 för att diskutera deras säljmetoder.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
TorbjornEd och 12 till
  • Laddar…
Farstatjej90
sysmali sysmali skrev:
Mitt motdrag var att maila säkert 10 chefer på Tele2 och meddela att jag avser att besöka dom i hemmet någon gång mellan 18:00-21:00 för att diskutera deras säljmetoder.
Av alla frågor detta väcker undrar jag mest hur man kan vara osäker på antalet chefer man mailat om man gör något så här sjukt...

• Gilla
hellem
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Av alla frågor detta väcker undrar jag mest hur man kan vara osäker på antalet chefer man mailat
Minns du verkligen exakt vilka som varit mottagare av alla mail du skickat? Jag gör då absolut inte det.

• Gilla
hellem och 1 till
  • Laddar…
S SirKnasen skrev:
Folktandvården gör samma sak.
Men det är kanske möjligt att jag någon gång bett om att bli kallad.
Fick en kallelse härom veckan. Tror det är närmare 8 år sedan jag blev kallad senast.
Utebliven inställelse debiteras.
Haha "inställelse" - låter som man är inkallad till det militära i gamla Sovjet... Men Folktandvården är kanske en kvarleva från fornstora dar

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Låt bokningen ligga kvar, bestrid bluffakturan om den kommer och polisamnäl. Om man spelar efter deras regler och hör av sig för att avboka så kommer de ju inte börja följa lagen.
Det är inte olagligt att skicka bluffakturor, så det är ingen polissak och finns därmed ingen anledning att polisanmäla. Spelreglerna är att man bestrider och sitter på pengarna. Klart.

• Arg
Lullejulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.