7 332 läst ·
58 svar
7k läst
58 svar
Avtal som kräver aktivt nekande för att undgå kostnad
Jag har ibland fått påminnelser från veterinär om att det är dags att vaccinera igen, vilket är superbra!!!! Jag kan tom acceptera erbjudande som de som kommer fr bilbesiktning. Men jag ber aldrig att bli kallad och få en tid om ett år eftersom jag jobbar oregelbundet och inte kan gå ifrån hur som helst. Jag brukar också byta veterinärer baserat på när de har tid….S Staffan-N skrev:Men man ska så klart vara säker på att man inte bett dem göra en bokning och sen glömt bort.
Jag har t.ex. bett min tandläkare att boka in ny tid när är dags för ett besök. Det står i deras databas att jag samtycker och jag får ett SMS med en bokning, sen får man hålla på och flytta runt tiden om den inte passar.
Får de boka in en tid utan tidigare godkännande och sedan debitera för no-show?yonna skrev:
BVC verkar ju iofs debitera för no-show och de har inte riktigt frågat om vi ville få bokade tider. Det bara förutsattes från början och kallelserna trillade in. Om vi samtyckte på BB så var vi nog inte riktigt vid sinnenas fulla brukSatsuki skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 876 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 876 inlägg
Det får väl vem som helst, frågan är ju om de får boka in besök med de förutsättningarna.yonna skrev:
Påminner lite om infon i brevlådan från Tele2 som meddelar att de kommer att besöka mitt hus mellan 18:00-21:00 under en viss vecka. Önskar man inte besök ska man avboka via att ringa ett nummer.
Misstänker att Tele2 tycker att det är en win-win, för ringer man kan dom ändå försöka sälja bredband och samma sak om de gör besök.
Mitt motdrag var att maila säkert 10 chefer på Tele2 och meddela att jag avser att besöka dom i hemmet någon gång mellan 18:00-21:00 för att diskutera deras säljmetoder.
Misstänker att Tele2 tycker att det är en win-win, för ringer man kan dom ändå försöka sälja bredband och samma sak om de gör besök.
Mitt motdrag var att maila säkert 10 chefer på Tele2 och meddela att jag avser att besöka dom i hemmet någon gång mellan 18:00-21:00 för att diskutera deras säljmetoder.
Av alla frågor detta väcker undrar jag mest hur man kan vara osäker på antalet chefer man mailat om man gör något så här sjukt...sysmali skrev:
Haha "inställelse" - låter som man är inkallad till det militära i gamla Sovjet... Men Folktandvården är kanske en kvarleva från fornstora darS SirKnasen skrev:
Det är inte olagligt att skicka bluffakturor, så det är ingen polissak och finns därmed ingen anledning att polisanmäla. Spelreglerna är att man bestrider och sitter på pengarna. Klart.S Staffan-N skrev: