1 141 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Avstånd till väggar?
Hej,
När man lägger nytt golv (laminat) som ligger på cellplast och spån ska det då vara avstånd till alla väggar på alla lager, dvs både cellplast spån och golv?
En liten sidofråga, ska man fästa cellplastskivorna till varanda?
När man lägger nytt golv (laminat) som ligger på cellplast och spån ska det då vara avstånd till alla väggar på alla lager, dvs både cellplast spån och golv?
En liten sidofråga, ska man fästa cellplastskivorna till varanda?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Cellplast rör sig ju inte, och spånet antar jag du skruvar i regelverket ?
Så det är bara det flytande golvet (laminatet) som behöver lite avstånd eftersom det kan röra sig
/K
Så det är bara det flytande golvet (laminatet) som behöver lite avstånd eftersom det kan röra sig
/K
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Hmm, nu förstod jag inte riktigt hur konstruktionen var uppbyggd ?
Är det en gammal platta på mark: Dvs du har en platonmatta och isolering på insidan ? - då är nog allt flytande, men jag är lite osäker där.
Är det en nyare isolerad platta så borde du ju bara lägga laminatet direkt på betongen (med foam mellan) ?
/K
Är det en gammal platta på mark: Dvs du har en platonmatta och isolering på insidan ? - då är nog allt flytande, men jag är lite osäker där.
Är det en nyare isolerad platta så borde du ju bara lägga laminatet direkt på betongen (med foam mellan) ?
/K
Precis, det är en gammal platta, troligen inte så isolerad. Ska flytspackla, lägga platonmatta, cellplast och på det spånskivor. Sist själva golvet.klaskarlsson skrev:Hmm, nu förstod jag inte riktigt hur konstruktionen var uppbyggd ?
/K
Klicka här för att svara