1 473 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Avstånd skåp till frånluftdon i tvättstuga med dusch
Hej!
Jag undrar om någon har information om hur mycket avstånd det behöver finnas mellan ett frånluftdon i tvättstuga med dusch och ett skåp som kommer placeras ovan diskho i tvättstugan. Finns någon regel? Om inte, finns rekommendation? Skåpet vi köpt ger 12 cm luftspalt från skåpets överkant till frånluftsdonet.
Hoppas nån har bra svar!
Jag undrar om någon har information om hur mycket avstånd det behöver finnas mellan ett frånluftdon i tvättstuga med dusch och ett skåp som kommer placeras ovan diskho i tvättstugan. Finns någon regel? Om inte, finns rekommendation? Skåpet vi köpt ger 12 cm luftspalt från skåpets överkant till frånluftsdonet.
Hoppas nån har bra svar!
Menar du i sidled, eller menar du att skåpet kommer under frånluftsdonet?
Sitter frånluftsdonet på väggen eller i taket?
Tänk på att frånluftsdon och kanaler bör kunna rengöras.
Jag kör med en viska & vajer, i alla till-/från-/frisk-/avluftkanaler en gång per år.
Sitter frånluftsdonet på väggen eller i taket?
Tänk på att frånluftsdon och kanaler bör kunna rengöras.
Jag kör med en viska & vajer, i alla till-/från-/frisk-/avluftkanaler en gång per år.
Tack för svar! Ja alltså skåpet hamnar ju under frånluftsdonet som sitter i taket. Och då lämnas 12 cm luftspalt mellan taket på skåpet och frånluftsdonet.
så frågan är alltså: vilket är det rekommenderade minsta avståndet mellan skåpet och frånluftsdonet?
så frågan är alltså: vilket är det rekommenderade minsta avståndet mellan skåpet och frånluftsdonet?
Klicka här för att svara