Hej
Har ont om utrymme höjdled för reglarna under trädäcket, Har grundat men min 200 mm 8-11 makadam (paddat), betongplattor 350x350x50, reglar45x95, och trall 28x120 på detta.
Hela trädäcket flyter ingen fast infästning
Trädäcket ligger i vinkel hus-garage (L-form) med en Pool Ø 5m i en hörnan
Vad behöver jag ha för avstånd mellan betongplattorna för reglarna ?. Trallen har cc60 mellan reglarna
Tacksam för förslag då jag inte hittar detta mellanläge i de tidigare trådarna Hittar inget ang denna dimension i Dag Thorstenssons bok "terasser och uteplatser heller
Jonas
Har ont om utrymme höjdled för reglarna under trädäcket, Har grundat men min 200 mm 8-11 makadam (paddat), betongplattor 350x350x50, reglar45x95, och trall 28x120 på detta.
Vad behöver jag ha för avstånd mellan betongplattorna för reglarna ?. Trallen har cc60 mellan reglarna
Tacksam för förslag då jag inte hittar detta mellanläge i de tidigare trådarna Hittar inget ang denna dimension i Dag Thorstenssons bok "terasser och uteplatser heller
Jonas
Hej!
Måste dock fråga, har du tänkt dig något liknande som jag har i min tråd?
http://www.byggahus.se/forum/altan-uteplats/239618-konstruktionshjalp-altanbygge-2.html#post2048046
Jag hade nämligen också funderingar på plattorna under konstruktionen.
Måste dock fråga, har du tänkt dig något liknande som jag har i min tråd?
http://www.byggahus.se/forum/altan-uteplats/239618-konstruktionshjalp-altanbygge-2.html#post2048046
Jag hade nämligen också funderingar på plattorna under konstruktionen.
håller på med något liknande. Hur långt mellan stenarna hade du tillslut? Hur har det funkat med 8-11 makadam som underlag? Står o väljer mellan makadam 8-11 och bärlager 0-16. Lade du sättsand ovanpå makadamen o sen stenen eller direkt på makadamet?S Seapath skrev:Hej
Jonas
Klicka här för att svara