Hej

Har ont om utrymme höjdled för reglarna under trädäcket, Har grundat men min 200 mm 8-11 makadam (paddat), betongplattor 350x350x50, reglar45x95, och trall 28x120 på detta.

Hela trädäcket flyter ingen fast infästning

Trädäcket ligger i vinkel hus-garage (L-form) med en Pool Ø 5m i en hörnan

Vad behöver jag ha för avstånd mellan betongplattorna för reglarna ?. Trallen har cc60 mellan reglarna

Tacksam för förslag då jag inte hittar detta mellanläge i de tidigare trådarna Hittar inget ang denna dimension i Dag Thorstenssons bok "terasser och uteplatser heller

Jonas

1,2-1,5m borde vara lämpligt.

1,5 meter mellan plattorna kan du ha med 95*45 virke.

Tackar

Mitt ser ut enligt följande P7150636.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
Här kommer lite fler bilder. Trallen kommer att ligga diagonalt med en ram på 2 st 28x120 P7190681.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
SvanteC
  • Laddar…
S Seapath skrev:
Hej

Har ont om utrymme höjdled för reglarna under trädäcket, Har grundat men min 200 mm 8-11 makadam (paddat), betongplattor 350x350x50, reglar45x95, och trall 28x120 på detta.

Hela trädäcket flyter ingen fast infästning

Trädäcket ligger i vinkel hus-garage (L-form) med en Pool Ø 5m i en hörnan

Vad behöver jag ha för avstånd mellan betongplattorna för reglarna ?. Trallen har cc60 mellan reglarna

Tacksam för förslag då jag inte hittar detta mellanläge i de tidigare trådarna Hittar inget ang denna dimension i Dag Thorstenssons bok "terasser och uteplatser heller

Jonas
håller på med något liknande. Hur långt mellan stenarna hade du tillslut? Hur har det funkat med 8-11 makadam som underlag? Står o väljer mellan makadam 8-11 och bärlager 0-16. Lade du sättsand ovanpå makadamen o sen stenen eller direkt på makadamet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.