tttomten tttomten skrev:
What 😳
Jag är övertygad om att min inte snurrar alls vid start.

Återkommer när jag studerat noga.
Verifierat, noll snurr.

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Tomture61
FredrikR FredrikR skrev:
Ok men först var väl ändå din inställning att pacman inte förstod hur han skulle göra.
Sedan omstart och när inte det hjälper rekommenderar du honom att köpa en annan klippare.

Har jag tolkat något av ovanstående fel?
Hur länge har du följt tråden ?
Vill ej ge dig en repris på allt som skrivits i denna tråd.

Tomture61 Tomture61 skrev:
Felet för pacman kan också vara att han använder en dålig WiFi uppkoppling till iNavi. Naturligtvis kommer klipparen att bete sig konstigt då.
Det finns inget naturligtvis här! Om en applikation inte har nödvändig nätverksåtkomst ska detta givetvis hanteras kontrollerat och på ett sätt för så att det tydligt framgår vad som är problemet. Att bete sig konstigt är givetvis helt oacceptabelt och oerhört amatörmässigt.

• Gilla
  • Älska
ptlf och 3 till
  • Laddar…
Hur länge har du följt tråden ?
Vill ej ge dig en repris på allt som skrivits i denna tråd.
Hurså?
Tillräckligt länge för att läst om pacmans bekymmer och ditt upprepande om och om igen.

Du behöver inte ge nån repris, men prova svara på min fråga, det hör till god forum etik.

Tomture61
Alfredo Alfredo skrev:
Det finns inget naturligtvis här! Om en applikation inte har nödvändig nätverksåtkomst ska detta givetvis hanteras kontrollerat och på ett sätt för så att det tydligt framgår vad som är problemet. Att bete sig konstigt är givetvis helt oacceptabelt och oerhört amatörmässigt.
Som jag skrivit senast idag.
Detta är en begränsning i funktionen att sömnlöst växla mellan 4G / WiFi.
Detta när klipparen är på uppdrag.
Du får kalla det vad du vill men det är en begränsning i funktionen.

Jag vill här än en gång betona att jag har MYCKET bra WiFi-täckning på tomten, även om klipparen inte tycker det. Min mobiltelefon har täckning 150 meter bort.

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
Får denna begränsning maskinen att ”bete sig konstigt” kallar jag det en bug.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tomture61
FredrikR FredrikR skrev:
Hurså?
Tillräckligt länge för att läst om pacmans bekymmer och ditt upprepande om och om igen.

Du behöver inte ge nån repris, men prova svara på min fråga, det hör till god forum etik.
Har de senaste 2 dagarna framkommit att packman har problem med fullgod 4G, samtidigt är det också bekymmer med WiFi över hela tomten / klippområdet.
Informerar pacman om detta att Mammotion klippare ej sömnlöst kan växla mellan dessa 2 kommunikationssätt när man använder iNavi.
Packman tycker då det är synd att klipparen ej har RTK antenn.
Jag föreslår en modell som har just detta.

Det pratas mycket om att Mammotion klippare är full med buggar i mjukvaran.
Jag informerar, varför fungerar min perfekt.
Vi kommer in på att korrekt omstart är viktigt vid mjukvaruuppdatering.

Som jag skrivit senast idag.
Detta är en begränsning i funktionen att sömnlöst växla mellan 4G / WiFi.
Detta när klipparen är på uppdrag.
Jag kallar det en bug, men det är jag det.

Nu kör jag på enbart 4G, vi får väl se om det blir bättre då. Måste dock kartera om delar av tomten som uppenbarligen har en annan referenspunkt än vad klipparen har nu.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Har de senaste 2 dagarna framkommit att packman har problem med fullgod 4G, samtidigt är det också bekymmer med WiFi över hela tomten / klippområdet.
Informerar pacman om detta att Mammotion klippare ej sömnlöst kan växla mellan dessa 2 kommunikationssätt när man använder iNavi.
Packman tycker då det är synd att klipparen ej har RTK antenn.
Jag föreslår en modell som har just detta.
Som sagt jag har fantastiskt bra WiFi på hela tomten, men klipparen tappar ändå Wifi ibland.

Jag valde WiFi över 4G eftersom jag ligger under antennloben och därför byter frekvens rätt ofta vilket leder till frekventa avbrott på 100 ms.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Som sagt jag har fantastiskt bra WiFi på hela tomten, men klipparen tappar ändå Wifi ibland.

Jag valde WiFi över 4G eftersom jag ligger under antennloben och därför byter frekvens rätt ofta vilket leder till frekventa avbrott på 100 ms.
Tomture säger annat, vem av er har rätt?! 🤔
😂

• Haha
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
FredrikR FredrikR skrev:
Tomture säger annat, vem av er har rätt?! 🤔
😂
Klipparen ger facit på just detta.
Helt vansinnig ägare eller supernöjd.

Tomture61
Ännu en nöjd ägare
1783161646073.png 1783161822702.png

Nu har jag strax klippt hela den del av tomten som jag inte gjort några större justeringar på sedan den misstänkta mjukvaran i juni. Det har gått alldeles utmärkt.

När klipparen står i laddstationen får den in 25-27 satelliter, även detta skall vara mer än tillräckligt för att inte behöva göra två 360° när den kör ut.

Jag misstänker att jag måste kartera om hela den delen där jag gjorde justeringarna. Det verkar som att hela den delen av kartan har hoppat iväg i sidled, även de delar som inte karterats om.

Jag har inte gett upp än. Men man blir allt mer uppgiven ändå...

samtidigt är det också bekymmer med WiFi över hela tomten / klippområdet.
Det här hittar du ju bara på.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.