Hej

Har rivit en del av en vägg gjord av leca-block. Så nu har jag en bruten yta där väggen slutar. Har ngn ngt bra tips på hur ett avslut kan göras i detta fall? Det är från golv till tak 3m. väggen är 90mm tjock.

Kanske sätta en regel ytterst ? isf vilken sort? hur/ska fästa den i leca-blocken?

Tacksam för tips!

Martin

Vad är det för ytbeklädnad på den väggen som du öppnat? Skulle nog själv putsa avslutet och lägga in stål kanter i hörnen så att det håller för lite skador.

den är putsad, grejen är den att den är väldigt ojämn där den är bruten
när delar av väggen revs, följde några block med, så det diffar 10 cm på sina håll.
Jag är oskyldig till det taffliga rivandet :)

Då skulle iaf jag göra så att antingen såga den ojämna kanten jämn och putsa eller mura upp den jämn först och sedan putsa. Den ojämna kanten måste ju nästan hur som snyggas till för sätter man foder så ser det nog lite konstigt ut med 15cm breda lister ut med väggen för att dölja den ojämna delen.

Jo jag kommer putsa väggen och mura in leca där det behövs

Det jag undrar är vad man borde och om man borde sätta ngt på "änden"
typ en regel eller stålkanter. Så man får ett rakt o fint avslut.
Vad ska jag anväda?

Jag har gjort exakt samma sak som du och valde att först jämna till kanten och sedan sätta en regel som jag sen kan sätta en avslutslist på - det har fungerat jättebra för mig så det är mitt tips.

Hej!

Hur fäste du regeln i lecan? bara borra o plugga?
Stötte du på ngt mer som jag borde ha i bakhuvvet?

tack :)

Jag borrade och pluggade ordentligt innan jag skruvade fast regeln - det var inga som helst problem. Se bara till att avslutet är jämt :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.