---AVSLUTAD---
Trött på att mäta om och ändå få det snett? 📐
Nu har du chansen att vinna en riktigt smidig hjälpreda i hemmafixet, en grön linjelaser från Bosch!
Den här modellen, Bosch AdvancedLevel 360, projicerar en 360° horisontell linje tillsammans med vertikala linjer, vilket gör det enkelt att få allt rakt och snyggt direkt. Perfekt när du ska sätta upp köksskåp, bygga vägg, kakla eller montera hyllor i exakt samma höjd. Dessutom har den grön laserteknik som ger upp till fyra gånger bättre synlighet än traditionella röda linjer, även i ljusare miljöer.
Vinstvärde: 2 252 kr
Så här tävlar du:
Svara på tävlingsfrågan nedan
Motivera varför just du ska vinna
Tävlingsfråga:
Hur stort arbetsintervall har Bosch AdvancedLevel 360? Ange i meter.
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.
Vinnaren presenteras fredagen den 17 april.
Lycka till!
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från Bosch.
1. 24m
2. Ska klinka gammalt sekelskifteshus och behöver bygga nytt bjälklag i nivå. Har en rödlaser men så fort solen lyser in genom fönsterna så är det stört omöjligt att se laserlinjen. Mitt enda andra alternativ är att börja tokröka och likt inbrottstjuvar i filmens värld blåsa röken för att se laserlinjen.
1. 24 meter
2. Jag ska här under våren lägga in ett nytt plankgolv på övervåningen i vårt hus från 1920, men innan vi kan lägga in det så måste bjälklaget riktas upp. Den här lasern skulle vara en perfekt hjälp i det arbetet.
Motivering:
Jag ska snart flytta till nytt hus och planerar att bygga carport. Med en 360°‑laser hade jag sluppit gissa mig fram och kunnat få allt rakt från start istället för “nästan rakt”. En perfekt hjälp direkt i nästa husprojekt.
Äntligen en tävling där jag faktiskt skulle dra nytta av att vinna, jag är i full gång att för hand gräva i källaren, för att sen bära ut materialet två hinkar i taget och till sist ska jag jämna av och gjuta nytt golv. Har hittills förlitat mig på en Bosch quigo för att vara i nivå men efter lång och trogen tjänst börjar den ge upp, en ny laser vore perfekt för att inte göra allt jobb för att sen avsluta med ett snett eller ojämnt golv!
2) För att med nuvarande vattenpass blir det ändå alltid lite snett då jag ska sätta upp något. Med Bosch gröna linjelaser borde även jag ha kunna få det rakt och prydligt. Dessutom skulle grannskapets snyggaste häck (näst snyggaste?) kunna bli ännu snyggare om den hade rakare överkant.
2. Som simpel amatör och förstagångsutbyggare skulle denna hjälpa mycket vid detta första bygge när en ny hall ska möta upp ett hus från 1939. Man kommer bara så långt med ett vattenpass. Att man kan imponera på farsan som är gammal snickare är ett plus
2. Vi renoverar ett stort timmerhus och behöver en tillförlitlig laser med bra synlighet. En Bosch AdvancedLevel 360 skulle underlätta arbetet med vårat drömprojekt.
Vår gamla röda krysslaser är alldeles för trött för de stora rummen.
Nu har du chansen att vinna en riktigt smidig hjälpreda i hemmafixet, en grön linjelaser från Bosch!
Den här modellen, Bosch AdvancedLevel 360, projicerar en 360° horisontell linje tillsammans med vertikala linjer, vilket gör det enkelt att få allt rakt och snyggt direkt. Perfekt när du ska sätta upp köksskåp, bygga vägg, kakla eller montera hyllor i exakt samma höjd. Dessutom har den grön laserteknik som ger upp till fyra gånger bättre synlighet än traditionella röda linjer, även i ljusare miljöer.
Vinstvärde: 2 252 kr
Så här tävlar du:
Svara på tävlingsfrågan nedan
Motivera varför just du ska vinna
Tävlingsfråga:
Hur stort arbetsintervall har Bosch AdvancedLevel 360? Ange i meter.
Det rätta svaret hittar du här:
AdvancedLevel 360 Hårkorslaser | Bosch DIY
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.
Vinnaren presenteras fredagen den 17 april.
Lycka till!
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från Bosch.
Vi tackar Bosch som sponsrar veckans tävling! 💚
1)24 m
2) Ska bygga en gäststuga nu i vår/sommar och detta hade varit väldigt användbart! Har aldrig provat en linjelaser. Är sugen, särskilt med tanke på att jag inte helt litar på mina vattenpass.
1) 24m
2) Under ett kommande bastubygge som ska äga rum mitt i ett stenröse hade det varit kanon med tekniskt stöd för att hitta åtminstone en rät linje så att jag till vintern slipper hålla mig krampaktigt fast i lutande lavar för att undvika att halka ner över aggregatet under tvagningen.
2. Gamla vattenpass innehåller ju rakvatten och eftersom jag är parfymallergiker så blir jag alltid så snorig varje gång jag ska bygga eller sätta upp något som måste vara rakt. Så en linjelaser som denna skulle verkligen sitta fint till mina projekt!
2, min bror har köpt ett gammalt hus i behov av renovering. Där finns inte några raka linjer att utgå ifrån, så att få ge honom en laser i inflyttningspresent hade varit väldigt roligt