Byggahus.se

Avslag från banken ‍♀️

1. X
    Medlem · Skåne · 2 437 inlägg

xLnT

Medlem
    Varför då menar du?

2. useless
    Lök. · Gävleborg · 20 558 inlägg

useless

Lök.
    Finns det banker som bara är verksamma i vissa kommuner?

• Laddar…
  3. Alebaleportocale
    Medlem · 149 inlägg

Alebaleportocale

Medlem
    Nu tror jag verkligen att TS underskattar enormt kostnaderna men ett kök kan man få för betydligt mindre än 160.000.

• Laddar…
  4. Alebaleportocale
    Medlem · 149 inlägg

Alebaleportocale

Medlem
    Jag undrar varför du använder kvinnosymbolen? Vad har den med det hela att göra?

• Laddar…
  5. T
    Medlem · 1 136 inlägg
    Länsförsäkringar... Det är inte så mycket att hänga i granen anser jag!

Gå till en annan bank, minns när vi skulle låna till att bygga vårat hus, deras erbjudande var katastrof. 3 andra storbanker erbjöd humana vilkor och en annan mycket bra (SEB)

Länsförsäkringar skulle sätta upp det ena med det andra vilkoret, och då skulle vi ha en belåningsgrad på 48%, och vi är två i hushållet och tjänar båda ganska bra.

Jag anser Länsförsäkringar vill framstå som en reko bank/försäkringsbolag, "någon att lita på, vi står på kundernas sida". Men när det kommer till kritan så är det inte så, är olyckan framme så hittar dom gärna kryphål.
    Därav jag lämnade dom för gott för några år sedan.

• Laddar…
  6. E
    Medlem · 337 inlägg
    Skickar du mail till banken med feministsymboler också..? I så fall förstår jag absolut att ni inte får låna.. :) lite som att skicka en bild på sig själv flankerad av 75 katter och en trasig cykel.

7. L
    Medlem · 28 inlägg

Lena21

Medlem
    oj då inte ens sett det!!

• Laddar…
  8. L
    Medlem · 28 inlägg

Lena21

Medlem
    haha väldig roligt va, har du inget vettigt att tillägga håll dina kommentar för dig själv eller lägg upp dom i ett annat forum.

• Laddar…
  9. E
    Medlem · 337 inlägg
    Jag hade reagerat likadant om du hade markerat ditt inlägg med ett hakkors. Hänger inte på några andra forum. Och jag var allvarlig i övrigt.

• Laddar…
  10. L
    Medlem · 28 inlägg

Lena21

Medlem

Svårt att förklara. LF är typ i hela Sverige, och jag bor i kommun A och Kompisen i kommun B, jag kan inte åka till kommun B och ansöka om lån utan det får jag endast göra i kommun A där jag är bosatt. Hade LF inte haft kontor i min kommun hade det varit en annan sak. Hoppas du förstår

11. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 4 984 inlägg

Fairlane

Medlem
    Kvinnosymbolen är väl inte en feministsymbol?

12. E
    Medlem · 337 inlägg
    Nä eller hur.. saknade rullstolsemojin bara. Blev kränkt faktiskt.. Har ju bil och så..

13. E
    Medlem · 337 inlägg
    Jo. Tyvärr. Men så borde det inte vara. Inga kvinnor har väl med sånt att göra?

14. L
    Medlem · 28 inlägg

Lena21

Medlem
    Är inte ute på att kränka någon utan här för att få ideér och hjälp hur jag kan komma vidare, att jag råkat trycka på fel knapp ber jag om ursäkt, försökt redigera men funkar ej, ny på forumet!!

15. J
    Medlem · 12 inlägg

Johan 81

Medlem
    Visst menar du län, inte kommun...?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.