useless useless skrev:
99% av Stockholmarnas tjänsteresor går väl till Bryssel.
Jag gissar nog snarare på Göteborg... Nu är väl i och för sig problemet med tidsomställning ganska litet i bägge fallen. ;)
 
Sommartid är dåligt för miljön:

31149539147_160367fdf5_b.jpg
 
jarlh jarlh skrev:
Sommartid är dåligt för miljön:
Vilket dravel. Alla fattar väl att den is som smälter på grund av av sommartid fryser igen när vi får vintertid! Pucko! ;)
 
  • Gilla
Freddedan och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilket dravel. Alla fattar väl att den is som smälter på grund av av sommartid fryser igen när vi får vintertid! Pucko! ;)
Det jämnar bara ut sig om vi kompenserar med en extra timme åt andra hållet under vintern.
 
S
13th Marine 13th Marine skrev:
@SueCia Du tror inte vi gjorde det? Det har alltså tagit vårt barn en månad på sig att ställa om till den nya tiden.

Men om du nu inte har problem med det, varför inte låta oss med problem slippa?
För att jag inte tycker att våra skattepengar ska gå till sånt trams. Det spelar ingen roll hur litet eller stort beslutet politikerna tar är, det vi kan vara säkra på är att det kostade pengar.

Och i det här fallet till absolut ingen nytta dessutom.
 
Du tror inte att det kostar att ställa om klockan två gånger per år?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
S
D Daniel 109 skrev:
Du tror inte att det kostar att ställa om klockan två gånger per år?
Inte nämnvärt nej
 
Men beslutet kostar nämnvärda summor tror du?
 
P
jarlh jarlh skrev:
Sommartid är dåligt för miljön:

[bild]
Hahaha Vilket skoj. Men säkert att några tror på det.
Svårt att utläsa men jag hoppas Örjan har skrivit detta med ironi..
 
S
D Daniel 109 skrev:
Men beslutet kostar nämnvärda summor tror du?
Ja det är jag övertygad om, då beslutet inte kommer att tas över en kafferast
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är knappast en fråga som tar stora resurser att lösa. Så det var inget vidare argument.
Det kommer sannolikt krävas åtskilliga miljoner till diverse konsultbolag för att uppdatera alla IT-system. Det är fö mitt enda argument emot att slopa sommartid.
 
Redigerat:
Det går nog åt mer tid att hålla årdning på ändringarna. Men det är en bra anledning till att inte pressa igenom det för snabbt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
S scim skrev:
Det kommer sannolikt krävas åtskilliga miljoner till diverse konsultbolag för att uppdatera alla IT-system.
Nej, det kommer inte att kosta en krona för oss som inte sitter och rattar Internets klocka.
För alla våra servrar och andra datorer hämtar sin tid från en server på Internet.
Så det blir inte svårare än att din mobil uppdaterar sig "automatiskt".
https://www.sp.se/sv/index/services/time_sync/ntp/Sidor/default.aspx
 
hsd
Har Du nån app till min guldpendyl så den ställer sommartiden själv
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nej, det kommer inte att kosta en krona för oss som inte sitter och rattar Internets klocka.
För alla våra servrar och andra datorer hämtar sin tid från en server på Internet.
Så det blir inte svårare än att din mobil uppdaterar sig "automatiskt".
[länk]
Nu talar du om att visa aktuell tid, men det är lite mer avancerat än så. Det finns en uppsjö bibliotek som håller reda på vilka länder som har haft vilka tidzoner när, och ännu fler system som baserar sin logik på dessa. Det kommer inte bli lika kaotiskt som när GDPR trädde i kraft, men tro inte att det inte kommer kosta pengar.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.