956 läst ·
3 svar
956 läst
3 svar
Avlopps kostnad badrum
Medlem
· västra götaland
· 80 inlägg
Hej experter!
Håller på med mitt vatten skadade badrum och är tyvärr tvungen att byta avloppen dvs till brunnen handfatet och wc stolen, till saken hör den att detta är nu inbäddat i betonggolvet.
Fråga 1, måste jag bila bort betongen och plocka ut det gamla röret? eller kan dom ligga kvar då rörisen säger att det billigaste för mig är att ta hål i golvet ner till källaren och ansluta all 3 "avloppen" till huvudstammen.Hur dyrt kan en sådan historia gå på? detta är en fortsättande följetång för mig ........ har hållit på i 8 månader med diverse bakslag.Jättetacksam för tips och kommentarer!!!
Håller på med mitt vatten skadade badrum och är tyvärr tvungen att byta avloppen dvs till brunnen handfatet och wc stolen, till saken hör den att detta är nu inbäddat i betonggolvet.
Fråga 1, måste jag bila bort betongen och plocka ut det gamla röret? eller kan dom ligga kvar då rörisen säger att det billigaste för mig är att ta hål i golvet ner till källaren och ansluta all 3 "avloppen" till huvudstammen.Hur dyrt kan en sådan historia gå på? detta är en fortsättande följetång för mig ........ har hållit på i 8 månader med diverse bakslag.Jättetacksam för tips och kommentarer!!!
det går att göra som han säger. jag skulle göra så.
Moderator
· Stockholm
· 57 869 inlägg
Vi byggde en ny gästtoa med dusch. Drog ned avloppsrören i källaren. Själva håltagningen i bjälklaget (lättbetong) samt ett hål i en 50cm tjock bärande vägg i källaren gick på 2000 kr om jag minns rätt. Det var då 3 hål i bjälklaget och som sagt ett hål i betongväggen. Däremot så drog jag själv rören sedan, så där har jag ingen kostnad att dela med mig.
Medlem
· västra götaland
· 80 inlägg
Ok tack! men hur gör jag med dom gamla rören?dom som ligger i betonggolvet?
Klicka här för att svara