1 101 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Avlopp under utfart
Planerar för ett framtida avlopp som kommer korsa en utfart där personbil dagligen kommer röra sig.
Eftersom jag misstänker att anläggningen kommer förläggas grunt i isolerlådor pga. berg i marken så undrar jag vad som finns att tänka på för att anläggningen inte ska skadas av överfarter. Det ska helst även hålla för tunga fordon i händelse av enstaka transporter.
Finns det några riktlinjer/tabellvärden att gå efter?
Eftersom jag misstänker att anläggningen kommer förläggas grunt i isolerlådor pga. berg i marken så undrar jag vad som finns att tänka på för att anläggningen inte ska skadas av överfarter. Det ska helst även hålla för tunga fordon i händelse av enstaka transporter.
Hur grunt kommer avloppsledningen ligga?majkball skrev:Planerar för ett framtida avlopp som kommer korsa en utfart där personbil dagligen kommer röra sig.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jag skriver alltid att det ska bara isoleras ovanpå röret, inte under.
Markvärmen underifrån håller det hela frostfritt.
Jag tycker det är rejäl överkurs att vibrera och padda, det där sköter sig själv om man kan fylla på lite bärlager efter ett år.
Ska de asfalteras samma år är det en annan sak.
Protte
Markvärmen underifrån håller det hela frostfritt.
Jag tycker det är rejäl överkurs att vibrera och padda, det där sköter sig själv om man kan fylla på lite bärlager efter ett år.
Ska de asfalteras samma år är det en annan sak.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Blir det spår så fyller man i.
Protte
Protte
Klicka här för att svara