En till fråga angående min dotters nya lägenhet. Vi ska byta ut köket från 60-talet till ett kök från IKEA och har planerat för att ha en låda för sophantering under diskbänken. När vi var där idag så insåg jag att avloppets placering kan komma att bli ett problem eftersom det sitter 32cm från väggen, se bild.. Det är 8cm under skåpen kommer jag att få plats att dra röret 25cm mot väggen och där vinkla upp det upp i skåpet och koppla ihop med diskhon? Röret från golvet sticker idag upp 20cm så det kommer ju att behöva kapas så att det bra sticker upp ett par cm.
Det korta svaret är nej,(jag har försökt).Om dottern är lång kan du alltid ställa bänkskåpen på en högre, egenkonstruerad sockel.R rogero1 skrev:En till fråga angående min dotters nya lägenhet. Vi ska byta ut köket från 60-talet till ett kök från IKEA och har planerat för att ha en låda för sophantering under diskbänken. När vi var där idag så insåg jag att avloppets placering kan komma att bli ett problem eftersom det sitter 32cm från väggen, se bild.. Det är 8cm under skåpen kommer jag att få plats att dra röret 25cm mot väggen och där vinkla upp det upp i skåpet och koppla ihop med diskhon? Röret från golvet sticker idag upp 20cm så det kommer ju att behöva kapas så att det bra sticker upp ett par cm.
Annars skulle jag rekommendera en annan leverantör som håller fast vid klassiska ca 70 cm höga bänkskåp och en sockelhöjd på ca 17 cm. Där ryms det.
Gul gumminippel, 58-40/50.R rogero1 skrev:
https://faluplast.se/produkt/3106244/
Då är det nog ett 75mm gjutjärnsrör som kommer upp. Kontrollmät!
Sitter röret fast eller går det att vicka på det i muffen som sticker upp ur golvet?
Klicka här för att svara