Sedan vi flyttade in i vårt hus så har jag varit irriterad på avloppet på badrummet.
Jag anser att avloppet är felplacerat och att någon löst det på ett klantigt sätt.
I och med att avloppet sitter där det sitter så går röret från vattenlåset snett bakåt vilket resulterar i att det blir lite bakfull mött vattenlåset och det blir stopp med jämna mellanrum.
Vidare så sitter där 2 vinklar innan det går ner i avloppet.
Vilket är det korrekta sättet för att rätta till detta?
Min tanke var att låta röret från vattenlåset gå rakt bak och sen använda vinklarna med ett rör i mellan.
Dock har jag inte hittade jag inget rör med muff sist jag letade. Finns det? Så att ena sidan av röret går utanpå vinkeln och andra sidan av röret går innanför den andra vinkeln. Bör man fästa röret?
Tacksam för svar
Jag anser att avloppet är felplacerat och att någon löst det på ett klantigt sätt.
I och med att avloppet sitter där det sitter så går röret från vattenlåset snett bakåt vilket resulterar i att det blir lite bakfull mött vattenlåset och det blir stopp med jämna mellanrum.
Vidare så sitter där 2 vinklar innan det går ner i avloppet.
Vilket är det korrekta sättet för att rätta till detta?
Min tanke var att låta röret från vattenlåset gå rakt bak och sen använda vinklarna med ett rör i mellan.
Dock har jag inte hittade jag inget rör med muff sist jag letade. Finns det? Så att ena sidan av röret går utanpå vinkeln och andra sidan av röret går innanför den andra vinkeln. Bör man fästa röret?
Tacksam för svar
Borde gå med 2 stycken 45 gr istället
https://www.bauhaus.se/avloppsboj-o40-mm-x-45.html
https://www.bauhaus.se/avloppsboj-o40-mm-x-45.html
Det man ser på bilden är hyllplanen. Jag kan ju ta ett nytt hyllplan och göra hålet där jag vill ha det.Åsa Lund skrev:
Men det behöver komma mer till höger.
Nu är jag ingen yrkesman, men om jag skulle gissa användes grått rör i länken ovan för att gå från mindre dimension (vit) till större mha den gråa stumpen (adapter?).
Annars skulle jag välja vit el krom ur utseende perspektiv.
Tror att två 45graders böjar som länkats till ovan är bra i ditt fall.
Annars skulle jag välja vit el krom ur utseende perspektiv.
Tror att två 45graders böjar som länkats till ovan är bra i ditt fall.
Från stort till litet går man ju alltid....E erkka skrev:
Som jag skrev tidigare så hamnar ju allting längre ifrån med 2x45....
Kolla nån typ av flex rör typG glennj83 skrev:
https://www.gelia.se/10_gel/gelia-vvs-1/avlopp-inomhus/avlopp-synligt/3003069902/
Klicka här för att svara


