pewi skrev:
Om inte jag minns fel så är inte detta OK enligt PER:s Branschregler.
Tror att golvbrunnen skall sitta minst 20 cm från väggen.
Det är normer för dom vanliga runda. Den danska fabrikat är så pass nytt så jag tror inte Branschregler känner till den ;)
Det är säkert inte rekommenderat heller eftersom man har inga långtida utvärderingar eller undersökningar utförda av SP eller annan svensk myndighet. Dessutom kommer den från DK där man inte bygger så mycket i trä ;).
Men jag skulle bli frestad att chansa ändå!
Hade en godkänd golvbrunn i förra huset som visade sej vara icke godkänd längre sen den orsakade vattenskada efter 20 år.... hehehehe. Sen dess blev jag mer tveksam till "godkänd" märke i övrigt.
gaia

gaia skrev:
Hej!
Det är kanske inget nytt eller bättre lösning men jag har sett att en dansk firma tillverkar avlopp som placeras inte i mitten av duschutrymme men längst den ena duschväggen.
Har du nån länk till detta ???
:)

Hemmakatten
I senaste numret av Sköna Hem finns en artikel om badrum. Där har man placerat dessa avlopp/spygatter i ett av badrummet på två ställen. Dels vid ingången till duschhörnan rakt mellan duschväggarna och dels tvärs över hela golvet bredvid badkaret. Ursnyggt!! Och naturligtvis mycket bättre än att ha "rännan" mot väggen. Och tänk vad praktiskt att bara kunna ta en golvraka och dra bort allt vatten från golvet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.