Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ja vi får väl hoppas att lite av det som skrivits har satt lite spår i tänket.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
H
F Fru@ skrev:
ESV stadgar inget om arbetstider vad jag sett, men du menar kanske det vi redan dragit igenom, om någon kommer privat.
finns ingen ide att försöka längre.

F
E elmont skrev:
Ja vi får väl hoppas att lite av det som skrivits har satt lite spår i tänket.
Precis :)

F
henke_benke skrev:
finns ingen ide att försöka längre.
Ta upp det med ESV

H
F Fru@ skrev:
Ta upp det med ESV
varför skall jag? det är du som har frågor och problem!

F Fru@ skrev:
Men är inte aktuellt för oss tillsvidare som vi redan skrivit om.
Var någonstans påstod jag att det var aktuellt? Du förstod inte vad jag skrev ;)

Dags att låsa tråden?

• Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
F Fru@ skrev:
Spänningen kommer in med kabel och är grön.
Precis så är det. Spänningen som kommer in är grön och ut är den röd. Eller något sånt, tror jag.

Bortsett från elbiten skulle jag nog byta försäkringsbolag om jag vore er. Ett bolag som betalar ut några tusenlappar vid brand verkar inte vettigt. Isåfall kan man lika gärna skippa försäkringen helt.

Själv har jag kanske haft tur med försäkringsbolag de gånger jag behövt anlita dem. De har tagit alla kostnader (-självrisk) och har till och med påpekat att jag kan få ersättning för saker bjag inte tänkt på själv, som förlorad arbetsinkomst exempelvis.

F
I Intresserad22 skrev:
Dags att låsa tråden?
Nej men sluta tramsa OT för detta är inte klart än.

H
F Fru@ skrev:
Nej men sluta tramsa OT för detta är inte klart än.
vi försöker bara hjälpa dig att förstå med olika exempel. men det verkar inte gå in

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
F
Fairlane Fairlane skrev:
Precis så är det. Spänningen som kommer in är grön och ut är den röd. Eller något sånt, tror jag.

Bortsett från elbiten skulle jag nog byta försäkringsbolag om jag vore er. Ett bolag som betalar ut några tusenlappar vid brand verkar inte vettigt. Isåfall kan man lika gärna skippa försäkringen helt.

Själv har jag kanske haft tur med försäkringsbolag de gånger jag behövt anlita dem. De har tagit alla kostnader (-självrisk) och har till och med påpekat att jag kan få ersättning för saker bjag inte tänkt på själv, som förlorad arbetsinkomst exempelvis.
De är till för att skydda kollektivet så man får billiga försäkringar, vi har bara brand och betalar några tusen per år, det är svårt att få tag i. På semester kav vi ta en utökad.
Jag hade ett ärende om en bilbrand med en annans obetalda bil och hörde om ett annat på landet där husens värde är lägre än vad de kostar att bygga, så de bolag som är generösa har antagligen inga låga premier.

F
henke_benke skrev:
vi försöker bara hjälpa dig att förstå med olika exempel. men det verkar inte gå in
Kan du vila ett tag kanske så tråden inte blir låst?

F
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Var någonstans påstod jag att det var aktuellt? Du förstod inte vad jag skrev ;)
Jag upprepar ogärna det som redan är skrivet i samma tråd.

Fairlane
Jag tror vi betalar runt 7000 kr för ett år för försäkring av villa med stor försäkring. Dvs några tusenlappar mer än ni, men man får kanske vad man betalar för både gällande försäkringsbolag och elektriker.

F Fru@ skrev:
Jag upprepar ogärna det som redan är skrivet i samma tråd.
Du har fortfarande totalt missat vad jag skrev. Dra in taggarna och reflektera lite :)
Vad har du lärt av denna tråd?

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.