13 544 läst ·
144 svar
14k läst
144 svar
Auktoriserad elektriker?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 885 inlägg
Dags att låsa tråden?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 946 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 946 inlägg
Precis så är det. Spänningen som kommer in är grön och ut är den röd. Eller något sånt, tror jag.F Fru@ skrev:
Bortsett från elbiten skulle jag nog byta försäkringsbolag om jag vore er. Ett bolag som betalar ut några tusenlappar vid brand verkar inte vettigt. Isåfall kan man lika gärna skippa försäkringen helt.
Själv har jag kanske haft tur med försäkringsbolag de gånger jag behövt anlita dem. De har tagit alla kostnader (-självrisk) och har till och med påpekat att jag kan få ersättning för saker bjag inte tänkt på själv, som förlorad arbetsinkomst exempelvis.
De är till för att skydda kollektivet så man får billiga försäkringar, vi har bara brand och betalar några tusen per år, det är svårt att få tag i. På semester kav vi ta en utökad.Fairlane skrev:
Precis så är det. Spänningen som kommer in är grön och ut är den röd. Eller något sånt, tror jag.
Bortsett från elbiten skulle jag nog byta försäkringsbolag om jag vore er. Ett bolag som betalar ut några tusenlappar vid brand verkar inte vettigt. Isåfall kan man lika gärna skippa försäkringen helt.
Själv har jag kanske haft tur med försäkringsbolag de gånger jag behövt anlita dem. De har tagit alla kostnader (-självrisk) och har till och med påpekat att jag kan få ersättning för saker bjag inte tänkt på själv, som förlorad arbetsinkomst exempelvis.
Jag hade ett ärende om en bilbrand med en annans obetalda bil och hörde om ett annat på landet där husens värde är lägre än vad de kostar att bygga, så de bolag som är generösa har antagligen inga låga premier.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 946 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 946 inlägg
Jag tror vi betalar runt 7000 kr för ett år för försäkring av villa med stor försäkring. Dvs några tusenlappar mer än ni, men man får kanske vad man betalar för både gällande försäkringsbolag och elektriker.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 885 inlägg