Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Men bara för att du inte ska få sista ordet kommer råden att leva vidare så länge du svarar.;)

• Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
H
F Fru@ skrev:
Jag har tackat nej till de som kommit och ska komma som jag skrivit redan, så det räcker nog med malandet tillsvidare då min fråga är besvarad sedan länge.
men det är du som fortsätter

F
E elmont skrev:
Men bara för att du inte ska få sista ordet kommer råden att leva vidare så länge du svarar.;)
Ärendet lever vidare tills det är avslutat och vi väntar med spänning på vad som ska hända härnäst då de redan varit här, kanske gör ett bra jobb då det är ganska enkelt, men måste kontrolleras. Att tramsa om vad jag har gjort som inte är skrivet ger inget.

Varför skapa all denna spänning? Varför inte ringa en välrenommerad elfirma för att flytta två uttag?

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
H
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Varför skapa all denna spänning? Varför inte ringa en välrenommerad elfirma för att flytta två uttag?
man är snål.

H
F Fru@ skrev:
Ärendet lever vidare tills det är avslutat och vi väntar med spänning på vad som ska hända härnäst då de redan varit här, kanske gör ett bra jobb då det är ganska enkelt, men måste kontrolleras. Att tramsa om vad jag har gjort som inte är skrivet ger inget.
det är du som fortsätter tramsa om något som gjort fel från början

F
Spänningen kommer in med kabel och är grön.
För att leverantören tagit betalt för "installation" 30/12 och skulle koppla in men "dom är inga elektriker". Då faller det sig naturligt att den som känner en elektriker ringer en sådan direkt som lovar att hjälpa till fast det var lördag och andra öppnar tisdag. Då började kontroll vilka de är så det ska bli rätt.

F
henke_benke skrev:
man är snål.
Vad snällt att du svarar åt mig så kan jag ta ledigt, fast du hade fel.

F
henke_benke skrev:
det är du som fortsätter tramsa om något som gjort fel från början
Jag har enbart frågat om auktorisation kan alla läsa, men somliga vill veta allt. Jag ser ingen som gjort något fel än men det kan komma.
Nu tror jag vi kan vila med tråden tills de kommit igen :) Man avbokar inte ett pågående jobb utan väldigt starka skäl då han lovat att lösa allt. Men gör han inte det får kanske ESV ta sig en titt.

Ja, och vi har hjälp dig förstå att det handlar om mer än auktorisation.

F
Ja, och vi har hjälp dig förstå att det handlar om mer än auktorisation.
Ja , något mer?

H
F Fru@ skrev:
Ja , något mer?
om det kommer en utanför abetstid.så hjälper det inte att personen jobbar för ett auktoriserat företag.

F
henke_benke skrev:
om det kommer en utanför abetstid.så hjälper det inte att personen jobbar för ett auktoriserat företag.
ESV stadgar inget om arbetstider vad jag sett, men du menar kanske det vi redan dragit igenom, om någon kommer privat.

Du har rätt här i att en behörig elinstallatör får göra en installation åt dig på fritiden. Han/hon får dock inte ta betalt. Det är helt och hållet hans bekymmer. Du har ditt på det torra då du bör kunna lita på en behörig har de kunskaper som krävs, även på fritiden.

F
Du har rätt här i att en behörig elinstallatör får göra en installation åt dig på fritiden. Han/hon får dock inte ta betalt. Det är helt och hållet hans bekymmer. Du har ditt på det torra då du bör kunna lita på en behörig har de kunskaper som krävs, även på fritiden.
Men är inte aktuellt för oss tillsvidare som vi redan skrivit om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.