13 544 läst ·
144 svar
14k läst
144 svar
Auktoriserad elektriker?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ärendet lever vidare tills det är avslutat och vi väntar med spänning på vad som ska hända härnäst då de redan varit här, kanske gör ett bra jobb då det är ganska enkelt, men måste kontrolleras. Att tramsa om vad jag har gjort som inte är skrivet ger inget.E elmont skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 885 inlägg
Varför skapa all denna spänning? Varför inte ringa en välrenommerad elfirma för att flytta två uttag?
det är du som fortsätter tramsa om något som gjort fel från börjanF Fru@ skrev:
Spänningen kommer in med kabel och är grön.Bo.Siltberg skrev:
För att leverantören tagit betalt för "installation" 30/12 och skulle koppla in men "dom är inga elektriker". Då faller det sig naturligt att den som känner en elektriker ringer en sådan direkt som lovar att hjälpa till fast det var lördag och andra öppnar tisdag. Då började kontroll vilka de är så det ska bli rätt.
Jag har enbart frågat om auktorisation kan alla läsa, men somliga vill veta allt. Jag ser ingen som gjort något fel än men det kan komma.henke_benke skrev:
Nu tror jag vi kan vila med tråden tills de kommit igen
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 885 inlägg
Ja, och vi har hjälp dig förstå att det handlar om mer än auktorisation.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 885 inlägg
Du har rätt här i att en behörig elinstallatör får göra en installation åt dig på fritiden. Han/hon får dock inte ta betalt. Det är helt och hållet hans bekymmer. Du har ditt på det torra då du bör kunna lita på en behörig har de kunskaper som krävs, även på fritiden.
Men är inte aktuellt för oss tillsvidare som vi redan skrivit om.Bo.Siltberg skrev: