60 927 läst ·
139 svar
61k läst
139 svar
Attefallsverket
på deras egna hemsida kunde man ge dem recensioner efter ett tag märkte Attefallsverket / Husverket hur otroligt missnöjda kunderna var så de tog ned sidan.Mikael_L skrev:
Deras referenser är dessutom fejkade
Ja referenser på företagets egen sida bör man som regel se med skepsis på. 
Men trustpilot och liknande siter är inte lika lätta att manipulera. Visst kan något företag kämpa, och framförallt kan de lyckas ifall det dåliga omdömet är falskt och kommer från en konkurrent, eller någon annan som bara försöker hämnas eller jäklas på något vis. Problemet är som vanligt bevisfrågan.
Vanligare är nog isåfall fusk med att strössla på med fejkade positiva betyg. Det brukar gå att avslöja.
Men trustpilot och liknande siter är inte lika lätta att manipulera. Visst kan något företag kämpa, och framförallt kan de lyckas ifall det dåliga omdömet är falskt och kommer från en konkurrent, eller någon annan som bara försöker hämnas eller jäklas på något vis. Problemet är som vanligt bevisfrågan.
Vanligare är nog isåfall fusk med att strössla på med fejkade positiva betyg. Det brukar gå att avslöja.
Precis så är det! Jag har länge har koll på alla husleverantörer som bygger Attefallshus (bla Attefallsverket) för att se till att vi gör rätt val då det är en stor investering för oss och då har jag också sett att Attefallsverket har tagit bort recensionerna från hemsidan. De har även gjort samma sak på Facebook, hmm undrar varför... För mycket missnöjda kunder? Sen har de även ändrat namn från Attefallsverket till Husverket så att när man söker Husverket recension omdöme så dyker ingenting upp! Sedan har de en egen sida som heter kundrecensioner där de själva kan välja vad de lägger upp... Hela grejen känns skum...S Sommar2020attefall skrev:
Men om man söker bara ”Husverket”, kommer man till deras hemsida, där de skriver om företagets historia - bl a att de i år bytte namn från Attefallsverket, och uppger en bakgrund till namnbytet. Och om man istället söker ”Attefallsverket”, är första träffen Husverkets hemsida. Inte så svårt att reda ut att det är samma firma, tycker inte det ser ut som att man försöker dölja det.
Moderator
· Stockholm
· 57 792 inlägg
Jag har hört, att företag har stora möjligheter att få bort "tråkiga omdömen" från den typen av sidor. Om det gäller just trustpilot vet jag inte. Det kan räcka att firman påstår att omdömet inte kommer från en kund.Mikael_L skrev:
Här på byggahus har vi ju kravet att om någon ger en referens, måste personen ha en korrekt ifylld profil, annars tar vi bort inläggen. Profilen är bara synlig för oss som modererar. Vi använder den för att kontrollera att personen verkligen existerar, och gör ofta också lite djupare googlingar, som kan avslöja att inlägget inte verkar trovärdigt. Däremot så tar vi av princip inte bort inlägg bara för att ett företag tycker det skall bort. Inte ens om medlemmen som skrev det kräver att vi skall ta bort det. Det förekommer att husföretag försöker hota sig till en redigering. Ibland väldigt grovt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden