Startar nu en ny fråga eftersom jag har dåliga erfarenheter av attefallsverket . Vad har ni för erfarenheter, och vad kan man göra om man är missnöjd? Jag får känslan att man kan bli straffad om man klagar för mycket! Allt vänds emot en och allt är kundens fel, många extra utgifter dyker upp trots att de sagt från början att allt ingår! Oseriösa!

• Ledsen
armins
  • Laddar…
Kan du ge mer detaljer?

H hempularen skrev:
Kan du ge mer detaljer?
Jag tycker att det är svårt att säga till och klaga när man får extra debitering , för nåt oförutsett enligt dom, men som var tydligt vid avtalsskrivning, då hotar dom med att man inte får nåt hus alls. Just fått reda på att dom gör egen slutbesiktning , ingen oberoende , vilket jag förstått att man ska ha?

Ja du har rätt att kalla in en egen besiktningsman, men du får betala för det.

H Husdrömmarna skrev:
Jag tycker att det är svårt att säga till och klaga när man får extra debitering , för nåt oförutsett enligt dom, men som var tydligt vid avtalsskrivning, då hotar dom med att man inte får nåt hus alls. Just fått reda på att dom gör egen slutbesiktning , ingen oberoende , vilket jag förstått att man ska ha?
Jag har läst väldigt mycket om Attefallsverket som numera heter Husverket och sökt efter omdömen och recensioner och tyvärr hittar man väldigt mycket dåligt och sedan när man kollar efter mer information så ser man att recensionerna är borta, vilket är väldigt oroväckande! Hur har det gått med tvisten, har det löst sig för dig?

Attefallsverket/ husverket har varit en mardröm för mig. Själva huset är fint med de kommer med så mycket extra fakturor på resans gång .
Han som tog hand att göra grunden och dom jobbade på Attefallsverket/ Husverket var en katastrof.
Har nu fått huset levererat men har nu direkt fått en fuktskada pga av rören ej har tätats. Det tar evigheter innan de kan kan komma och åtgärda saker. Det är fortfarande inte åtgärdat fuktskadan och vattenkoplingen för mig

H Husdrömmarna skrev:
Startar nu en ny fråga eftersom jag har dåliga erfarenheter av attefallsverket . Vad har ni för erfarenheter, och vad kan man göra om man är missnöjd? Jag får känslan att man kan bli straffad om man klagar för mycket! Allt vänds emot en och allt är kundens fel, många extra utgifter dyker upp trots att de sagt från början att allt ingår! Oseriösa!

• Gilla
mape71
  • Laddar…
Får man fråga vilka/vem som gjorde grunden och var i landet du bor? Vi har precis gjort en beställning och är nyfikna på andras erfarenheter.

@JEMA74:
Tänk på att det oftast är den som är mest missnöjd som ”hörs” mest på forum som detta - finns nog fler nöjda kunder än vad man får intryck av i trådar här inne.

Vi har ett attefallshus från Attefallsverket/Husverket - vi bor i Stockholmsområdet. Har du konkreta frågor går det bra att höra av dig till mig via pm.

@JEMA74:
Hur har det gått med ditt attefallshus, står det på plats nu?

Hej,

Lustigt att du frågar. ;-) Det levererades i fredags (Långfredagen). Överlag har det gått bra. Lite problem vad gäller specifikationer och leveranstider. Har lite småfix kvar innan leveransen får anses som helt avslutad.
Tack för hjälpen senast!

J JEMA74 skrev:
Hej,

Lustigt att du frågar. ;-) Det levererades i fredags (Långfredagen). Överlag har det gått bra. Lite problem vad gäller specifikationer och leveranstider. Har lite småfix kvar innan leveransen får anses som helt avslutad.
Tack för hjälpen senast!
Ja, det var ju lite av ett sammanträffande...:) Kul att höra att det mesta har gått bra.

Kom ihåg nu att inte flytta in några möbler eller börja använda huset, innan du har fått slutbesked från kommunen. För oss dröjde det lååång tid (vill minnas ca 4-6 veckor) innan kommunen dök upp för besiktning, och då kom de oanmält, de bara dök upp. Det hade då gått så lång tid att vi hade börjat anta att de inte skulle komma, och vi hade vågat oss på att börja ställa in möbler, och dottern var i huset när kommunen kom. Det var INTE populärt, så det blev till att flytta ut möblerna, och maila foton till kommunen som bevisning på att vi inte hade tagit huset i användning innan slutbesked...:). Mannen från kommunen sa att det inte är alltid som de åker ut, men ibland gör de det, och de hade haft lite dialog med just Attefallsverket (nu Husverket) om saker som de ville skulle ändras på deras hus, och de ville se om så hade skett (och de var nöjda med det de så i mitt hus).

Vill minnas att du bor i samna kommun som jag.

Nej!
Skulle verkligen inte rekommendera Husverket!
Min grund som de gjorde sjunker hela tiden och de har efter ett år inte ens kommit över och tittat på det.
En riktig bluffirma!

A armins skrev:
Jag har läst väldigt mycket om Attefallsverket som numera heter Husverket och sökt efter omdömen och recensioner och tyvärr hittar man väldigt mycket dåligt och sedan när man kollar efter mer information så ser man att recensionerna är borta, vilket är väldigt oroväckande! Hur har det gått med tvisten, har det löst sig för dig?

Jag är inte delägare i Husverket. Men rätt nöjd med mitt hus från Attefallsverket/Husverket ändå.

Nu är inte vårat hus helt färdigt än och även om vi har en del åsikter om hur Husverket kan förbättra sina projekt, så är vi ändå rätt nöjda hittills.
Är inte heller delägare men hade gärna varit baserat på deras orderingång

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.