H Husqvarna220Ac skrev:
Totalpris?
Sorry, var på semester och såg till att vara bortkopplad under tiden. Allt som allt 650k inklusive markarbete.

Hoppas inte det blir mer då vi fick ta ett blancolån på 300k, men som sagt detta är en investering i en närförort till Stockholms.
Så lånet har vi betalt tillbaka på 3 år max :-)
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Nu är huset på Gotland snart färdigt. Hudikhus har varit superbra, markentreprenör Hultgren AB och byggare Jocke&Wiola Bygg AB kan varmt rekommenderas. Dessutom har Gotlands Kommun varit utmärkta att ha att göra med. Vi är hitintills bara nöjda. Det tidigare omnämnda golvet Barlinek var inte svårt att lägga och blev riktigt snyggt. Klart prisvärt men vet naturligtvis inte ännu hur hållbart det är. Återkommer med mer information när huset är klart.
 
U UHK skrev:
Hej, vi funderar på ett hus från Attefallsverket. Ni som köpt av dem har ni fortfarande goda erfarenheter?
Köp inget hus från Attefallsverket!!
 
  • Gilla
Yamaha89
  • Laddar…
Jag svarar själv på mitt inlägg. Vi förbannar den dagen vi skrev på köpekontrakt. Vi har haft huset ca ett år. Det mesta har krånglat eller blivit fel.
Det är ALLTID kundens fel. Ex fuktskada vid dörr beror på att dörren har stått öppen vid regnväder, gått inne med blöta skor eller hällt vatten på golvet. Vi fick inte det kök vi beställde. Också vårt fel Listan kan göras lång.
Köp inget hus från Attefallsverket!
 
  • Gilla
Yamaha89 och 1 till
  • Laddar…
Oj, det lät inte kul. Vi kände oss också tryggare med att köpa från ett välrenommerat och traditionellt husföretag trots att det blev dyrare. Idag är vi tacksamma gör det.
 
Vad hamnade summan på för helt klart hus? Inkl kök, badrum tomt mm?
 
Jag tror jag har sagt det tidigare, totalt 2.2’. Och budget höll.
 
Mikael_L
K Karin Birgitta skrev:
Jag svarar själv på mitt inlägg. Vi förbannar den dagen vi skrev på köpekontrakt. Vi har haft huset ca ett år. Det mesta har krånglat eller blivit fel.
Det är ALLTID kundens fel. Ex fuktskada vid dörr beror på att dörren har stått öppen vid regnväder, gått inne med blöta skor eller hällt vatten på golvet. Vi fick inte det kök vi beställde. Också vårt fel Listan kan göras lång.
Köp inget hus från Attefallsverket!
Oj.
Kan du inte utveckla lite mer vad som blivit fel, kanske lite bilder osv ...
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
U UHK skrev:
Jag tror jag har sagt det tidigare, totalt 2.2’. Och budget höll.
2.2..? Hur många nollor..?
 
Mikael_L
22000 kr (eller kanske €) betyder det ju ... :)
 
H Husqvarna220Ac skrev:
2.2..? Hur många nollor..?
2 200 000:-
 
K Karin Birgitta skrev:
Jag svarar själv på mitt inlägg. Vi förbannar den dagen vi skrev på köpekontrakt. Vi har haft huset ca ett år. Det mesta har krånglat eller blivit fel.
Det är ALLTID kundens fel. Ex fuktskada vid dörr beror på att dörren har stått öppen vid regnväder, gått inne med blöta skor eller hällt vatten på golvet. Vi fick inte det kök vi beställde. Också vårt fel Listan kan göras lång.
Köp inget hus från Attefallsverket!
Vad gick fel? Jag har nog samma upplevelse! Allt bortförklaras och vi får skylla oss själva oavsett! Ett år senare- och huset är inte klart!
 
Nu är det fuktskada, igen, för fjärde gången på några månader! En av gångerna rann det från värme/kylpumpen. Den visade sig vara felmonterad. Men först värt fel, förstås!
Annars har fuktskadorna uppkommit vid dörrarna.
De var felmonterade, med en glipa längst ner..
De fuktskadade väggytorna byttes.
Vid nästa fuktskada visade det sig att hela dörren hängde snett.
Det åtgärdades, enl montörerna. Vi är dåliga på litauiska, men vi tror det.
Nu är samma fuktskada tillbaka.
Jag undrar vad A kommer att skylla på denna gång.
Vi tror att fukt är inbyggd i väggen.
Det skulle vara kul att besöka fabriken i Litauen.
 
  • Wow
armins
  • Laddar…
S Susannesommar skrev:
Hej jag har beställt hus ifrån attefallsverket, skrev kontrakt 23/5-18 och de sas att huset skulle vara klart innan dotterns födelsedag 2 sep... Har varit massa strul och de skyller på kommunen att de dragit ut på tiden vilket inte stämmer. Vi fick startbesked från kommun 27 sep pga att attefallsverket inte inkommit m fullständiga uppgifter. Alltså enligt kontrakt skulle huset vara uppe 27 nov. Idag står huset på plats sedan ca 1 månad sen men fortfarande inte beboligt pga bl.a. att de missat och gräva ner elkabel. Dessutom kräver dom oss på ca 80 000 kr extra. Kostnader vi inte blivit informerade om. Dom fick själva välja plats där huset skulle stå ändå kräver dom ca 55 000 kr för grus som huset skall stå på då de behövdes höjas.. 16000 kr för vintertillägg( var inte ens tjäle i november ) 11000 kr för större kran.. dessutom gjordes slutbesiktning av ej godkänd besiktningsman( var tydligen för dyrt) så kan absolut inte rekommendera dessa.
Jag har ungefär samma upplevelse! Massor av extra kostnader- fri frakt är det inte! De hittar på tillägg fast det var tydligt när vi skrev avtal att vi ville ha ned alla kostnader. Projektledaren är ett skämt , så otrevlig! Ingen vidare upplevelse!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.