2 847 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Attefallsbygge - Isolering
Jag lutar åt att köra exakt block och köra invändig ljudisolering. Det blir med luftspalt mellan vägg och reglar. Förmodligen då stenull som du rekommenderar ricebridge.
Fönster kommer det att vara. Så det får jag leva med att det aldrig kommer bli "studio" tätt.
Har inte tänkt mycket på ventilationen så det kommer behöva en extra titt på bästa lösning.
Fönster kommer det att vara. Så det får jag leva med att det aldrig kommer bli "studio" tätt.
Har inte tänkt mycket på ventilationen så det kommer behöva en extra titt på bästa lösning.
Du kan med fördel satsa på fönster med ljudisolerande glas. Det har vi, pga trafikbuller. Ena rutan är 9mm tjock och DET ljudisolerar väldigt bra kan jag säga, trots att det är monterat i de gamla fönsterbågarna av trä. Dessutom kan du köra med dubbla fönster, om det funkar bättre i ditt fall.
En del skulle säkert rekommendera fasta fönster/ljusinsläpp av betongglasklossar, men jag blir alltid lite klaustrofobisk inför tanken på fönster som inte går att öppna, ifall om att.
En del skulle säkert rekommendera fasta fönster/ljusinsläpp av betongglasklossar, men jag blir alltid lite klaustrofobisk inför tanken på fönster som inte går att öppna, ifall om att.
Ska definitivt kika på det - Jag kommer köra gammal stil på fönsterbågar precis som ni.ricebridge skrev:
Du kan med fördel satsa på fönster med ljudisolerande glas. Det har vi, pga trafikbuller. Ena rutan är 9mm tjock och DET ljudisolerar väldigt bra kan jag säga, trots att det är monterat i de gamla fönsterbågarna av trä. Dessutom kan du köra med dubbla fönster, om det funkar bättre i ditt fall.
En del skulle säkert rekommendera fasta fönster/ljusinsläpp av betongglasklossar, men jag blir alltid lite klaustrofobisk inför tanken på fönster som inte går att öppna, ifall om att.
Är det stor kostnad för 9mm och sätta i gamla bågar? Gjorde du det själv?
Det var på förre ägarens tid, gjordes av glasmästare, och finansierades av Vägverket.Sebkarlbjork skrev:
Men att bygga fönsterbågar är ju inte raketvetenskap, om man är på det humöret.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
