Byggahus.se

Attefallgarage i min havsutsikt på Fritidshus omr

1. Mikelul
    Medlem · 11 inlägg

Mikelul

Medlem
    Jag har inte dolt någonting för dig, däremot har du inte kommit med all fakta, för att få en rättvis bedömning på forumet skriver jag min version, lättare att dömma när man får bägge sidorna

2. Mikelul
    Medlem · 11 inlägg

Mikelul

Medlem
    Jag gillar oxå popcorn

3. L
    Renoveringsnovis · Uppsala · 147 inlägg

Lowley

Renoveringsnovis
    Hej du från Norr. Kirre2 tanaris o två till tror Dom är så otrevliga ..Och får ingen hjälp lr svar. Tror det är här dom är hela dagarna.För när jag gick med. Skulle fråga såå störiga o inte snälla . Men dom får hålla på. Så har gått ur

4. C
    Lägenhetsfixare · Västra Götaland · 266 inlägg

CM1234

Lägenhetsfixare
    Du har lite av en historik av att gnälla på grannar, däremot tycker jag dom flesta här är sakliga. T.om Krille-72 som vanligtvis är en bitsk jävel :crysmile:

5. Krille-72
    Medlem · 2 578 inlägg
    Tack för uppmuntran. Nu tycker jag att vi inte ska sabba tråden med ot. Särkilt inte när vi har en unik tråd där både Ts och hans antagonist @Mikelul verkar samtidigt. Ska blir spännande och se ifall Ts återvänder eller inte.

Det här påminner mig om väldigt många andra trådar där man blivit lurad och bedragen av en hantverkare. Man lämnar bara en halv sanning och utesluter till en början viktiga detaljer. Varför gör man så på ett anonymt forum? Är det viktigare för folk att bli klappad medhårs än att försöka få hjälp? Om hjälpen går emot en Ts. Är man taskig då?

I det här fallet är Ts inte så anonym längre. Anonym för oss men inte mot hans antagonist. Vi får se om @Mikelul lyckas locka fram en kommentar från Ts.

Sjukt rolig avslutning blev det annars på tråden iaf.

6. Mikelul
    Medlem · 11 inlägg

Mikelul

Medlem
    Visst var detta I samband med att du överklaga min ansökan om att muddra, skymd utsikt pga uppläggning av 40 cm muddermassor, samt onödigt med egen hamn

7. Krille-72
    Medlem · 2 578 inlägg
    Var har Ts tagit vägen? Måste ju komma svar. Vi vill inte bara höra en version. Då blir det lika tråkigt som det brukar vara. Här har ni chansen att prata ut med massor med domare. Släpp hörnflaggan och tala ur skägget.

8. Niclas Gustafsson
    Medlem · 67 inlägg
    väntaväntavänta. Vad är det jag läser. Är det UTSIKTEN FRÅN KÖKSFÖNSTRET som gör att du går i taket och överklagar och håller på?? Maken till småsint!

9. U
    Medlem · Skåne · 1 998 inlägg

Uffe A

Medlem
    Kanske alla hantverkare man känner skulle tipsas om att läsa trådarna här på forumet
    Hade varit intressant att få höra motparten i alla gnäll och hat trådar som rör hantverkare
    ;)

10. Krille-72
    Medlem · 2 578 inlägg
    Du har så rätt. Det skulle vara ett riktigt intressant forum. Men pajkastningen skulle självklart förstöra.
    I detta forum har jag märkt att just Ts verkar lämna forumet väldigt snabbt i många fall. Antagligen för att dom i många fall förstår hur det ligger till. Men trådarna forsätter och lever sitt eget liv..:crysmile:

11. K
    Medlem · Kalmar · 20 inlägg

kjellinge

Medlem
    För kännedom så är det faktiskt möjligt att få servitut på utsikt. I detta fallet är det tyvärr för sent.

12. Mikelul
    Medlem · 11 inlägg

Mikelul

Medlem
    Har svårt att tro att I efter hand få servitut på utsikt, planlades 1967,länka gärna till din källa
    Micke

13. K
    Medlem · Kalmar · 20 inlägg

kjellinge

Medlem
    Nej, som jag skrev så har jag svårt att tänka mig att fastighetsägaren i detta läget skulle gå med på servitut som skulle stoppa hans bygge.

14. N
    Medlem · 558 inlägg

nord123

Medlem
    Måste vara omöjligt att få officialservitut på utsikt!

15. FrånNorr
    Hobbyelektriker · Luleå · 11 inlägg

FrånNorr

Hobbyelektriker
    När de nu ska ta bort min utsikt, hade jag vekat att vi kunde kompromissa. Att de rensade bort slyn på sidan. Är alla papper korrekta så är de, och då kan jag inte säga nå. Och då får jag acceptera. Men sitta och titta på en garageport är inget jag tror någon vill byta till. De finns andra möjligheter att lösa de här på. Men de är har inte kommit på frågan....? Den är ganska anal frågan. Som jag känner de. Våran väg, lr... Ja våran väg, verkar vara deras sätt att kompromissa på.... Men jag vill bara inte att de ska sänka mitt huspris och dubbla deras, på min bekostnad. Då ska de gå rätt till.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.