Jag har en lite udda wc i källaren som är väldigt liten bara wc-stolen får plats 1,4x0,7m, inget tvättställ och det är en upphöjd klack i 2 steg där wc-stolen sitter. Kallar den för kungatronen.
Eftersom det är lite udda skulle jag vilja göra något kul av rummet då den är otroligt tråkig idag med puts som släppt och betonggolv. Tänkte lägga in korkvinyl på golvet för att det ska upplevas lite varmare än det kalla betonggolvet och sedan skulle jag vilja ha något roligt udda kakel på väggarna.

Genererade ett par AI-bilder på hur man kan göra badrummet lite roligt. Något kakel likt bilden uppe till höger tänker jag mig eventuellt. Hittar dock inget ställe som säljer lite roliga/udda kakelmönster och färger. Tips mottages tacksamt!

Orginalbild inkluderas också.

• Fyra små toaletter med olika färgglada kakel: mosaik, rutigt, flamingomönster och blommotiv, alla inredda med en växt och ett toalettborstställ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trångt litet badrum med en toalett, vita väggar, synliga rör i taket och en enkel belysning. Steg vid ingången.
    Skapa konto
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Kul med folk som vågar använda färg och mönster!

Bilden med plattor i olika färger, för mig i alla fall bilden uppe till höger är nästan som hämtad från Höganäs bilder för serien Arquitectos, se här: https://www.hoganaskakel.se/serie/arquitectos/
Färgglad kakelvägg med rutmönster ovanför ett vitt badkar i modernt badrum.
Skapa konto

Den är bara för vägg men för golv finns serien Arkitekt, dock inte fullt så många färger.

Även Konradssons verkar ha: https://www.konradssons.com/produkt...hgColorFamily=2&ThgColorFamily=1&ThgSurface=2

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Kan bli hur fräckt som helst! Viktigt när man väljer extrema varianter är att man kommer tröttna på dem, så det passar bra på en toa som inte används så mycket. ;)

Personligen tycker jag varianten längst ner till höger är bäst.

• Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
C
De två nedre bilderna är ju typ fond/fototapet eller åtminstone stormönstrade. Finns förvisso sådant kakel, men urvalet lär inte vara så stort och priset högt. Så den typen av mönster går egentligen bort om man skall ha kakel.

Själv gillar jag första bilden, typ mexikansk kakelmix. Det är ju också kanske realistiskt att hitta sådant kakel(?)

• Gilla
Surkål
  • Laddar…
C cpalm skrev:
De två nedre bilderna är ju typ fond/fototapet eller åtminstone stormönstrade. Finns förvisso sådant kakel, men urvalet lär inte vara så stort och priset högt. Så den typen av mönster går egentligen bort om man skall ha kakel.

Själv gillar jag första bilden, typ mexikansk kakelmix. Det är ju också kanske realistiskt att hitta sådant kakel(?)
Jo, jag fick ut en bild som var uppdelad i 4 från Gemini men det var främst den uppe till höger jag tänkte på eller överlag någonstans man kan köpa lite roligare kakel än allt som går i vitt,grått och svart.

Det kanske blir så att man får köpa 1m² av respektive färg och sätta ihop det själv, hade hoppats att det kanske gick att köpa en färdig mix av färger någonstans. Ska vända mig till nån butik i stan så får vi se om det går att ordna :)
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Kan bli hur fräckt som helst! Viktigt när man väljer extrema varianter är att man kommer tröttna på dem, så det passar bra på en toa som inte används så mycket. ;)

Personligen tycker jag varianten längst ner till höger är bäst.
Ja, absolut. Hade inte valt att göra så i vårt huvudbadrum utan detta är som sagt i källaren där jag kände att det vore kul att ta ut svängarna lite eftersom rummet är så pass litet och udda.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.