57 644 läst ·
122 svar
58k läst
122 svar
Att handla bildelar på internet kan bli dyrt!
Jag har fått fel delar som inte passar på min bil ett par gånger och inte haft några problem att returnera (gratis) och få rätt delar från autodoc/bildelar24/bildelaronline/reservdelaronline24/<fyll på med alla andra hundra domännaman samma firma har registrerat>.
Garanti har jag inte testat dock.
Men rent generellt är det ju alltid krångligare ju längre från försäljningsstället man sitter.
Garanti har jag inte testat dock.
Men rent generellt är det ju alltid krångligare ju längre från försäljningsstället man sitter.
Stefan1972: Jo jag vet att autodoc och blildelaronline är samma.
Vad gäller att söka reservdelar är det alltid säkrast att gå via chassienummer (VIN vehicle identification number på engelska).
Deras kundtjänst är bra på att hjälpa till där om det behövs.
Vad gäller att söka reservdelar är det alltid säkrast att gå via chassienummer (VIN vehicle identification number på engelska).
Deras kundtjänst är bra på att hjälpa till där om det behövs.
När jag bytte hjullager blev det fel iallafall. Tydligen har biltillverkaren kommit på i efterhand att lagren är klena, så många bilar har fått navet utbytt till ett med 2 mm större lager vid någon service på märkesverkstaden. Så alla bilar av den modellen från ca 2013 har två olika storlekar på hjulnaven och man vet inte vilken man har förr än man har plockat lös drivaxeln så man kommer åt att mäta.M MagHam skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 040 inlägg
Jag har fått bråka lite med Bildelaronline (tror jag det var, returen gick till autodoc iaf).
De ersatte mina bromsdelar med Stark (deras egna märke).
Först menade de på att det var en bättre del för att den hade två års garanti.
Men jag stod på mig och till sist fick jag rätt delar.
Beställde nyligen skivor och klossar från Autodoc, fick de Bosch-delar jag beställt.
De ersatte mina bromsdelar med Stark (deras egna märke).
Först menade de på att det var en bättre del för att den hade två års garanti.
Men jag stod på mig och till sist fick jag rätt delar.
Beställde nyligen skivor och klossar från Autodoc, fick de Bosch-delar jag beställt.
Medlem
· Västernorrland
· 12 077 inlägg
jag tänkte mest på priserna........oftast är det ju dyrt att returnera saker. Var hittar man dessa priser för returer till tyskland menade jag? För en helt vanlig privatperson?Maskintok skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 077 inlägg
var då?S Stefan1972 skrev:
Du har väl en adress eller hur?
Bara att skriva in denna och skicka iväg.
skickar man med Postnord så blir all frakt 3 gånger så dyr.. oavsett vad du skickar...
skit enkelt med dessa bolag..
Man bokar, går in på macken eller affär.. skickar iväg..
Jag bryr mig sällan om att hålla på med att skicka tillbaka delar som är mer än 6 månader.. Och i 99% av fallen så är det kunderna själva som fixat delar..
När det är åt mig själv så är det inom 6 månader som gäller.. annars bryr jag mig inte.. om det inte är en katalysator mm..
Medlem
· Västernorrland
· 12 077 inlägg
ja nu menade jag inte var som i mottagaren...........Var bokar du frakten? Vilket företag? DHL skriver du men på deras hemsida? Någon annan? Vilket bolag? Jag tyckte bara priset lät lite för bra att vara sant så jag vill gärna veta var man får såna priser för gods utomlands.Maskintok skrev:var då?
Du har väl en adress eller hur?
Bara att skriva in denna och skicka iväg.
skickar man med Postnord så blir all frakt 3 gånger så dyr.. oavsett vad du skickar...
skit enkelt med dessa bolag..
Man bokar, går in på macken eller affär.. skickar iväg..
Jag bryr mig sällan om att hålla på med att skicka tillbaka delar som är mer än 6 månader.. Och i 99% av fallen så är det kunderna själva som fixat delar..
När det är åt mig själv så är det inom 6 månader som gäller.. annars bryr jag mig inte.. om det inte är en katalysator mm..
Ja på deras hemsida.S Stefan1972 skrev:
En lite jobbig historia med det går.
skickade 2 sågar till Finland i oktober för 199 kr.. dvs storleken av en flyttkartong.
Så om de inte ändrat något sedan dess, så ska det fungera.. möjligt att de kommer höja sina priser pga bränslepriserna men det är iallafall billigare än Postnord...
En röjsåg kpl kostar 595 kr med bussgods...
695 kr med Postnord..
genom schenker 450 kr..
därför jag reagerade på 600 kr i frakt för en generator...