62 472 läst ·
122 svar
62k läst
122 svar
Att backa ut från sin tomt
F fsn skrev:
Sen så tycker jag synd om TS med som enligt andra trådar tydligen är känslig för ljus med. Och med tanke på att min Ducati låter som om kriget kommer så kan lite omotiverat högt twinljud ur ett par odämpade kolfiber Termignoni ”FOR RACE ONLY” kanske få honom att hitta nåt nytt att hänga upp sig på en kort stund och glömma grannen.
Swishar gärna lite bidrag till bensin om det behövs. Kan dock behöva filmbevisF fsn skrev:Sen så tycker jag synd om TS med som enligt andra trådar tydligen är känslig för ljus med. Och med tanke på att min Ducati låter som om kriget kommer så kan lite omotiverat högt twinljud ur ett par odämpade kolfiber Termignoni ”FOR RACE ONLY” kanske få honom att hitta nåt nytt att hänga upp sig på en kort stund och glömma grannen.
Tänk igenom en gång till. Jag tror du är en bättre människa än så. Du bidrar inte till ett bättre samhälle genom att söka konflikter och trakassera människor som hämnd för något en person skrivit på byggahus, den här tråden är ingen rättegång där du ska utdela straff.F fsn skrev:Sen så tycker jag synd om TS med som enligt andra trådar tydligen är känslig för ljus med. Och med tanke på att min Ducati låter som om kriget kommer så kan lite omotiverat högt twinljud ur ett par odämpade kolfiber Termignoni ”FOR RACE ONLY” kanske få honom att hitta nåt nytt att hänga upp sig på en kort stund och glömma grannen.
TS kanske just nu är rädd pga vad du skrivit, sovit dåligt etc.
Jag instämmer. Vi behöver varken hota eller förlöjliga TS. Jag var visserligen den som avslöjade var han bodde, eftersom jag tyckte att han hade undanhållit för mycket information i sina inlägg. Men jag ångrar det lite efter att ha läst några av kommentarerna efteråt. Bra att moderator tog bort mitt inlägg.
Hur fan lyckas du få det till ett hot att man vill åka förbi och titta? TS har inte gjort mig något och jag varken hotar eller har för avsikt att skrämma. Men jag anser mig ha rätt att åka på allmänna vägar och detta är en avstickare på kanske 3 minuter från en av de vägar jag brukar hoja på. Ser inte problemet alls. Jag tänkte ta mig friheten att lämna en oberoende rapport här på hur svårt det är att köra utsin bil samt om det är rimligt att grannen upplåtet sin infart som vändplan.T Provrundan skrev:Tänk igenom en gång till. Jag tror du är en bättre människa än så. Du bidrar inte till ett bättre samhälle genom att söka konflikter och trakassera människor som hämnd för något en person skrivit på byggahus, den här tråden är ingen rättegång där du ska utdela straff.
TS kanske just nu är rädd pga vad du skrivit, sovit dåligt etc.
Du får även spana in om grannen har märkvärdig ljusarrangemang bara för att blända TS.F fsn skrev:Hur fan lyckas du få det till ett hot att man vill åka förbi och titta? TS har inte gjort mig något och jag varken hotar eller har för avsikt att skrämma. Men jag anser mig ha rätt att åka på allmänna vägar och detta är en avstickare på kanske 3 minuter från en av de vägar jag brukar hoja på. Ser inte problemet alls. Jag tänkte ta mig friheten att lämna en oberoende rapport här på hur svårt det är att köra utsin bil samt om det är rimligt att grannen upplåtet sin infart som vändplan.
Som sagt. En riktig fact finding mission.
När jag köpte grann-tomten(med 2 byggnader, ett dubbel garage och en "lada", plus rätt stor tomt), så hade andra grannen på andra sidan av denna tomt tagit för vana att använda garage-infarten som parkering(den tomt jag köpte med garaget hade stått oanvänd ett par år, tills jag tog över det, så hon tyckte väl det var "fritt fram")...
Första jag gjorde var att säga åt henne att sluta använda min tomt som parkering, eftersom jag vill gärna kunna köra in och ut ur MITT nya garage när jag själv vill. Hjälpte en vecka ungefär.
Efter det satte jag upp kedja med hänglås, och nu kan jag använda mitt garage precis när jag vill
Jag var lite orolig för snöplogen då även dom använde garageinfarten som snöavlastning(vilket var mer förståligt, lite tight om plats just den sträckan), men det visade sig inte vara något som helst problem, nu vinklar dom t om bort bladet lite så jag inte får 1 meter hög snövall, och dumpar snön längre fram
Inga sura miner där inte.
Hon är givetvis skitsur över att inte få parkera där längre, men det får hon väl vara. Min tomt, mitt garage - inte din parkering. Inte mitt fel att hon köpte en tomt utan egen vettig parkering och är ovillig att göra sig en(dock finns det allmän parkering på andra sidan vägen, som dessutom är närmare hennes hus än min garage-infart, så det är knappast ett praktiskt problem det handlar om), utrymme på sin tomt har hon också för både 1 och 3 bilar om hon ville det - lite grävning, lite grus och bort med en bit av häcken - voilá, en parkering med infart.
Jag har f.ö. mer problem med denna granne, men det hör inte hit.
TS här påminner väääldigt mycket om henne och dennes betende faktiskt. Blir skitsur för att denne inte får använda någon annans ägor för eget bruk.
Våld och misshandel(om nu detta är sant) är givetvis aldrig ok från någon part, men det var ju inte det det gällde i tråden här.
Kort sagt, jag förstår att grannen det handlar om i tråden inte vill ha sin mark som någon allmän vändplats.
Om det nu verkligen inte finns något annat sätt att vända på, så får man ta det med högre instanser, och inte bli sur för att någon inte vill att andra ska använda ens ägor. Sen spelar det ingen roll om det är 40 sekunder i veckan eller 40 timmar i veckan.
Första jag gjorde var att säga åt henne att sluta använda min tomt som parkering, eftersom jag vill gärna kunna köra in och ut ur MITT nya garage när jag själv vill. Hjälpte en vecka ungefär.
Efter det satte jag upp kedja med hänglås, och nu kan jag använda mitt garage precis när jag vill
Hon är givetvis skitsur över att inte få parkera där längre, men det får hon väl vara. Min tomt, mitt garage - inte din parkering. Inte mitt fel att hon köpte en tomt utan egen vettig parkering och är ovillig att göra sig en(dock finns det allmän parkering på andra sidan vägen, som dessutom är närmare hennes hus än min garage-infart, så det är knappast ett praktiskt problem det handlar om), utrymme på sin tomt har hon också för både 1 och 3 bilar om hon ville det - lite grävning, lite grus och bort med en bit av häcken - voilá, en parkering med infart.
Jag har f.ö. mer problem med denna granne, men det hör inte hit.
TS här påminner väääldigt mycket om henne och dennes betende faktiskt. Blir skitsur för att denne inte får använda någon annans ägor för eget bruk.
Våld och misshandel(om nu detta är sant) är givetvis aldrig ok från någon part, men det var ju inte det det gällde i tråden här.
Kort sagt, jag förstår att grannen det handlar om i tråden inte vill ha sin mark som någon allmän vändplats.
Om det nu verkligen inte finns något annat sätt att vända på, så får man ta det med högre instanser, och inte bli sur för att någon inte vill att andra ska använda ens ägor. Sen spelar det ingen roll om det är 40 sekunder i veckan eller 40 timmar i veckan.
Det är en extrem skillnad på 40s och 40timmar. Det ena fallet blockerar inte din användning. Det kan medföra slitage om ytan är känslig, men det är stor skillnad att blockera och att vända.
Vill ni vända hos mig är det fritt fram.
Vill ni vända hos mig är det fritt fram.
Det är också en skillnad på om det är en vändning då och då av någon som råkat komma in på vägen, kanske med ett lite större fordon, eller om det är grannen som var och varenda dag ska in och svänga där i onödan.
Om TS inte hade backat in där hela tiden hade grannen kanske haft överseende med MatHem-bilen.
Om TS inte hade backat in där hela tiden hade grannen kanske haft överseende med MatHem-bilen.