Appendix Appendix skrev:
I detta fall är det ju TS som är aggressiv och trakasserar grannen. Och att grannen antagligen använde sig av nödvärn under pågående brott.
Ty det är ett brott att beträda en annans tomt.
Är det nödvärn att grannen går över till sin grannes tomt, öppnar bildörren och tar strypgrepp på TS?
 
blackarrow blackarrow skrev:
Är det nödvärn att grannen går över till sin grannes tomt, öppnar bildörren och tar strypgrepp på TS?
Jag vet inget vad som har hänt eller om förlopp.
Med tanke på vad TS angett hittills i tråden och vad bilderna sen visade.
Hur tillförlitlig tycker du TS är? Läs de övriga trådar han skapat på forumet så komemr du se en röd tråd och en persona.
 
Redigerat:
  • Gilla
Svenne1972 och 6 till
  • Laddar…
Nissens
13th Marine 13th Marine skrev:
[media]
Nu förstår jag varför det var så snävt beskuret...
dessutom ser man ju tydligt att TS egna uthus skymmer det mesta av grannens hus. Det kan knappast vara något nämnvärt ljus som når TS från grannen.
Känns som att moderatorn kan stänga denna tråden. Den har kommit till vägs ände...
 
  • Gilla
Festlund och 6 till
  • Laddar…
Det blir ju bara märkligare och märkligare allting.. haha, är det där verkligen ett "sommarstugområde"…? Såg ju ut som ganska blaffiga sommarstugor... Som Jonatan skrev, lika barn leka bäst :)
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Magiskt. Klart surt när man har planerat sin tomt med en superliten parkering där ens egen bil måste stå och grannen vill ha sin tomt i fred och Mathem inte kan leverera. Som sagt tidigare i tråden så är det nog läge att dra upp tältpinnarna och flytta till ett ställe med X hektar egen mark runt huset.
 
  • Gilla
Svenne1972 och 2 till
  • Laddar…
Om Mathem inte levererar har det nog andra orsaker än att det inte går att vända. Verkar finnas gott om plats.
 
  • Gilla
civilingenjören och 7 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Om Mathem inte levererar har det nog andra orsaker än att det inte går att vända. Verkar finnas gott om plats.
Bara ett enda hus längre in på gatan med. Så de skulle tillochmed kunna stå på vägen utan att blockera.
Så som du säger. Det finns nog andra anledningar
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Sett till TS dåliga parkering förstår jag varför han får svårt att komma ut med. Han genar ju med bilen in till sin parkering så han står extremt illa till när han ska ut. Håller han bara ut svängen och kör in på sin parkering med bilen med lite vinkel åt andra håller blir det en barnlek att backa ut. Nu har han själv förstört sina möjligheter med en utomordentligt korkad parkering på sin tomt.

Ett råd till TS är att ta dit en trafikskolelärare som dels lär dig köra in på rätt sätt med bilen för att kunna backa ur enkelt. Dels att denna lär dig att också kunna backa in på tomten.
 
  • Gilla
Svenne1972 och 4 till
  • Laddar…
Jag tycker nog att Bostadrättsföreningen/Lantmäteriet gjorde en miss som lät vägen som är en återvändsgränd sluta tvärt vid en fastighetsgräns. Det normala är att en gata avslutas med en vändplan. TS behöver dock inte en egen vändplan. TS har ju köpt huset så vi kan väl inte heller lasta honom för att ha en liten infart, men visst det finns andra lösningar.

Enligt tidigare vägtvister här på forumet och om att strida för sin okränkbara rätt till sin tomt och att ingen annan får använda den så är det högst olämpligt att en av TS grannar har en vändplan på sin privata tomt där vägen slutar. Det borde funnits en vändplan som ingått i vägområdet, tex
Satellitbild över ett bostadsområde med en återvändsgränd utan vändplan vid fastighetsgränsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
blackarrow blackarrow skrev:
Jag tycker nog att Bostadrättsföreningen/Lantmäteriet gjorde en miss som lät vägen som är en återvändsgränd sluta tvärt vid en fastighetsgräns. Det normala är att en gata avslutas med en vändplan. TS behöver dock inte en egen vändplan. TS har ju köpt huset så vi kan väl inte heller lasta honom för att ha en liten infart, men visst det finns andra lösningar.

Enligt tidigare vägtvister här på forumet och om att strida för sin okränkbara rätt till sin tomt och att ingen annan får använda den så är det högst olämpligt att en av TS grannar har en vändplan på sin privata tomt där vägen slutar. Det borde funnits en vändplan som ingått i vägområdet, tex
[bild]
Vad hade vändplanen tillfört TS för hjälp? Han hade fortfarande haft en för smal parkering att komma ut ifrån, enligt sitt resonemang.
 
  • Gilla
Nissens och 3 till
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Vad hade vändplanen tillfört TS för hjälp? Han hade fortfarande haft en för smal parkering att komma ut ifrån, enligt sitt resonemang.
Läs mitt inlägg en gång till. Jag säger inte att TS behöver en vändplan eller att mitt förslag löser hans problem med sin infart.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Ni förstår ju inte problemet. Det är grannen på andra sidan vägen som är skurken här. Man måste ju bara älska den logiken när man ser bilderna.
 
  • Haha
  • Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
Kul att TS säger att han måste riva eller bygga om sitt uthus för att få större parkering när han har minst dubbelt så mycket yta som alla byggnader tillsammans att ta av.
 
  • Gilla
civilingenjören och 5 till
  • Laddar…
”Tomtebacken” det är ju bland det roligaste jag läst någonsin på forumet!
 
  • Gilla
  • Haha
Davkira och 7 till
  • Laddar…
F
Bor mindre än 20 minuter bort. Får väl ta en sväng förbi när jag ställt på motorcykeln och kika på vändplanen.
 
  • Gilla
l3ff3 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.