62 472 läst ·
122 svar
62k läst
122 svar
Att backa ut från sin tomt
Är det nödvärn att grannen går över till sin grannes tomt, öppnar bildörren och tar strypgrepp på TS?Appendix skrev:
Jag vet inget vad som har hänt eller om förlopp.blackarrow skrev:
Med tanke på vad TS angett hittills i tråden och vad bilderna sen visade.
Hur tillförlitlig tycker du TS är? Läs de övriga trådar han skapat på forumet så komemr du se en röd tråd och en persona.
Redigerat:
dessutom ser man ju tydligt att TS egna uthus skymmer det mesta av grannens hus. Det kan knappast vara något nämnvärt ljus som når TS från grannen.13th Marine skrev:
Känns som att moderatorn kan stänga denna tråden. Den har kommit till vägs ände...
Magiskt. Klart surt när man har planerat sin tomt med en superliten parkering där ens egen bil måste stå och grannen vill ha sin tomt i fred och Mathem inte kan leverera. Som sagt tidigare i tråden så är det nog läge att dra upp tältpinnarna och flytta till ett ställe med X hektar egen mark runt huset.
Sett till TS dåliga parkering förstår jag varför han får svårt att komma ut med. Han genar ju med bilen in till sin parkering så han står extremt illa till när han ska ut. Håller han bara ut svängen och kör in på sin parkering med bilen med lite vinkel åt andra håller blir det en barnlek att backa ut. Nu har han själv förstört sina möjligheter med en utomordentligt korkad parkering på sin tomt.
Ett råd till TS är att ta dit en trafikskolelärare som dels lär dig köra in på rätt sätt med bilen för att kunna backa ur enkelt. Dels att denna lär dig att också kunna backa in på tomten.
Ett råd till TS är att ta dit en trafikskolelärare som dels lär dig köra in på rätt sätt med bilen för att kunna backa ur enkelt. Dels att denna lär dig att också kunna backa in på tomten.
Jag tycker nog att Bostadrättsföreningen/Lantmäteriet gjorde en miss som lät vägen som är en återvändsgränd sluta tvärt vid en fastighetsgräns. Det normala är att en gata avslutas med en vändplan. TS behöver dock inte en egen vändplan. TS har ju köpt huset så vi kan väl inte heller lasta honom för att ha en liten infart, men visst det finns andra lösningar.
Enligt tidigare vägtvister här på forumet och om att strida för sin okränkbara rätt till sin tomt och att ingen annan får använda den så är det högst olämpligt att en av TS grannar har en vändplan på sin privata tomt där vägen slutar. Det borde funnits en vändplan som ingått i vägområdet, tex
Enligt tidigare vägtvister här på forumet och om att strida för sin okränkbara rätt till sin tomt och att ingen annan får använda den så är det högst olämpligt att en av TS grannar har en vändplan på sin privata tomt där vägen slutar. Det borde funnits en vändplan som ingått i vägområdet, tex
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad hade vändplanen tillfört TS för hjälp? Han hade fortfarande haft en för smal parkering att komma ut ifrån, enligt sitt resonemang.blackarrow skrev:
Jag tycker nog att Bostadrättsföreningen/Lantmäteriet gjorde en miss som lät vägen som är en återvändsgränd sluta tvärt vid en fastighetsgräns. Det normala är att en gata avslutas med en vändplan. TS behöver dock inte en egen vändplan. TS har ju köpt huset så vi kan väl inte heller lasta honom för att ha en liten infart, men visst det finns andra lösningar.
Enligt tidigare vägtvister här på forumet och om att strida för sin okränkbara rätt till sin tomt och att ingen annan får använda den så är det högst olämpligt att en av TS grannar har en vändplan på sin privata tomt där vägen slutar. Det borde funnits en vändplan som ingått i vägområdet, tex
[bild]