2 022 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Atmos eldare?
Finns det någon vänlig själ som har en Atmos panna som skulle kunna tänka sig att öppna den övre sotluckan och knäppa en bild åt mig?
Har en äldre atmos utan tuber, bara en öppen konvektionskanal och håller på att labbar lite med det pga rätt höga rökgaser.
Var hos den lokala Atmos återförsäljaren och fick 3st gaffel liknande prylar som är veckade som ska sitta i konvektionskanalen, men i min panna finns det inget att fästa dom i så jag har testat att hänga en i plåtremsor som jag har bockat och hängt fast under sotluckan..
Problemet är den som sitter närmast det där röret som går tvärs igenom kanalen, som sekundärluften förvärms genom..
Tack på förhand.
Har en äldre atmos utan tuber, bara en öppen konvektionskanal och håller på att labbar lite med det pga rätt höga rökgaser.
Var hos den lokala Atmos återförsäljaren och fick 3st gaffel liknande prylar som är veckade som ska sitta i konvektionskanalen, men i min panna finns det inget att fästa dom i så jag har testat att hänga en i plåtremsor som jag har bockat och hängt fast under sotluckan..
Problemet är den som sitter närmast det där röret som går tvärs igenom kanalen, som sekundärluften förvärms genom..
Tack på förhand.
Just nu blir det inget fotograferat, för det brinner i pannan. Men min panna har ju inte kanalen helt öppen, utan den har tvärgående plåtar insvetsade. Turbulatorn (jag har en där bak) hänger på dessa tvärgående plåtar.
apersson850 skrev:
Problemet är att min saknar de tvärgående plåtar att hänga Turbulatororerna i..
Jag misstänkte det. Blir ju lite trixigt att svetsa dit dem i efterhand.
Jag ska sota pannan idag, men jag antar att det inte hjälper dig mycket med någon bild, för de är ändå inte likadana. Eller?
Jag ska sota pannan idag, men jag antar att det inte hjälper dig mycket med någon bild, för de är ändå inte likadana. Eller?
Antar att det ser lika ut förutom dom tvärgående plåtarna..
Men nu har jag fått i 2st Turbulatorer..
En hängde jag som sagt i en plåtremsa och den andra står på sekundärluftröret lutad mot höger sidan...
Verkar som rökgaserna inte stiger över 260 grader nu.. rätt bra med tanke på att dom låg runt 300 grader innan..
Men nu har jag fått i 2st Turbulatorer..
En hängde jag som sagt i en plåtremsa och den andra står på sekundärluftröret lutad mot höger sidan...
Verkar som rökgaserna inte stiger över 260 grader nu.. rätt bra med tanke på att dom låg runt 300 grader innan..
Det finns en "officiell" turbulator som man kan lägga där, om man vill. Under keramiken, alltså.
Klicka här för att svara