Vredet är trasigt.

Har köpt nytt.

Pannan står så dåligt att jag kommer knappt år varkens baksida eller vänstra sidan

Kan man knipsa av termometern och bara skarva på vredet?
 
  • Trasigt vred och termometerkabel vid en gammal panna, med knappar och justeringsknapp synliga på panelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Foto längre tfrån så det syns mer. Det går inte att skarva kapilärröret, tvärnit på det. Är det en löstagbar plåt på topp, kanske en frontplåt där termostaten sitter, går att lossa, e,t,c.
 
J jonaserik skrev:
Foto längre tfrån så det syns mer. Det går inte att skarva kapilärröret, tvärnit på det. Är det en löstagbar plåt på topp, kanske en frontplåt där termostaten sitter, går att lossa, e,t,c.
Rökgastermostat okapslad för panelmontage
 
  • Okapslad rökgastermostat med rör och sladd för panelmontage, placerad på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Nej, du kan inte skarva kapillärröret precis som jonaserik redan skrev. Hela modulen måste bytas.
 
Ah ok tack.

Rimligen borde man kunna peta ner änden där det idag sitter en analog rökgastermometer?
Alltså på baksidan av pannan

Hade varit skönt att behöva riva sidan på pannan eftersom jag inte kommer på särskilt bra...
 
  • Rörsystem med isolerade vita rör och ett mörkare rör som kan vara platsen för en analog rökgastermometer på baksidan av en panna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Vad är det du ska byta och varför? Du säger att "vredet är trasigt" men du visar en hel termostatmodul. Om det är lämpligt att mäta just där går inte att säga.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.