Har köpt ett hus från 1958 med väldigt knarrande trägolv som jag vill åtgärda. Det knarrar överallt och speciellt nära skorstenen där det måste ha trängt in vatten någon vinter, golvet är nött och vågigt där.
Vad jag kan se är det spikat massa smala bräder på bjälklaget, sen en tunn masinit och sedan golvet. Ser inga spikar utan det verkar bara ligga ovanpå.
Frågan är då hur jag åtgärdar knarret enklast?
Antar att jag måste riva ut den gamla golvet (tar emot) och hyvla till undergolvet, sen lägga spånskivor eller golvgips (hur ska jag tänka där?) och sedan ny parkett eller vinylgolv med grålumppapp under.
Jag gissar bara nu. Hur hade ni gjort?
Bilden är tagen där trägolvet möter kattvinden.
//micke