Är mitt i planeringen av avloppet till nya badrummet. Avluftning!
Kan man mitt på röret från toan till huvudstammen sätta avluftningsröret med stigning därifrån? Blir effekten då den efterfrågade?
Om stigningen blir lite taskig, finns det då någon slagsbackventil att sätta in för att förhindra vatten fyllning av avluftningen? Tacksam för råd.

Tim
 
Placeringen är ok men du bör nog undvika att ha så dålig stigning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.