Jag har ett gammalt Trygga Hem-larm som jag fick med när jag köpte hus. Jag har inget intresse av att betala för en anslutning till larmcentral utan vill bara ha ett larm som SMS:ar eller ringer upp vid larm.
Larmet är ett Honeywell HMI8NO-SEC8EG med technical ref 54Z9CSKAC och det verkar vara från 140510.
Är det någon som provat att köra ett liknande larm fristående? Går det att komma in i för programmering, utökning etc? Eller är det helt enkelt billigare och enklare med ett nytt?