Jag har ett gammalt Trygga Hem-larm som jag fick med när jag köpte hus. Jag har inget intresse av att betala för en anslutning till larmcentral utan vill bara ha ett larm som SMS:ar eller ringer upp vid larm.

Larmet är ett Honeywell HMI8NO-SEC8EG med technical ref 54Z9CSKAC och det verkar vara från 140510.

Är det någon som provat att köra ett liknande larm fristående? Går det att komma in i för programmering, utökning etc? Eller är det helt enkelt billigare och enklare med ett nytt?
 
K
Har du koderna till det borde det väl gå. Utan dem kan det dock bli svårt. Hör med säljaren eller med larmbolaget om du kan få tillgång till anläggningsdokumentationen.
 
K
Det finns dock en risk att du inte kan få sms från det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.