Ja, hej! Osäker om detta hamnade rätt men..
Som toppic lyder, jag har olika taklut på mitt tak.
Då det åt ena hållet är rätt platt och ca 6m långt och åt andra rätt brant och ca 4m långt.
Jag skulle hemskt gärna ha någon form av snickarglädje i nock mellan vindskivorna men vet inte riktigt om det går att få snyggt då det ej är en symmtrisk nock.
Har sökt runt utan resultat, har inte hittat en enda bild på någon som har en..
Så, har du en eller en bild på en eller en åsikt? Hit me!!

Lånade en bild bara för att visa vilken dekoration jag mena, men mitt tåg har helt olika vinklar som sagt.

• Vit husfasad med snickarglädje dekoration i nocken och synlig vindskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hitta en fin vindflöjel och låt en smed göra ett fäste med rätt vinklar kanske? Eller låt smeden göra hela flöjeln så blir den säkert ännu trevligare.

Njaa,
Bernieberg Bernieberg skrev:
Hitta en fin vindflöjel och låt en smed göra ett fäste med rätt vinklar kanske? Eller låt smeden göra hela flöjeln så blir den säkert ännu trevligare.
Njaa, bifogat en bild nu på vad jag menar för utsmyckning.

Aha, då förstår jag. Det går ju förstås att sätta dit en sådan, bara att såga ändarna i rätt vinkel. Föreslår att du ritar upp det och ser hur det ser ut, inte säkert att det ser harmoniskt ut med asymmetri.

Nä men precis, lite så jag tänker. Halva vitsen med dom är att det skall vara symmetriskt och se lika ut, som spegelvänt.
Men jag vill så gärna ha en fast aldrig sett en asymmtrisk..

Letade reda på ett hus med asymmetriskt tak i närheten och skissade upp några idéer om hur det skulle kunna göras. Vet inte om det blir så snyggt direkt, personligen gillar jag att ha det så avskalat som möjligt...

Hus med asymmetriskt tak och markerad linje som illustrerar idéer för takdesign.
Skapa konto

Hus med asymmetriskt tak och skisserade linjer som visar potentiella designidéer.
Skapa konto

Hus med asymmetriskt tak och markerade linjer för designidéer.
Skapa konto

• Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.