Väggen med dörröppningen är tillbyggd i gipsskivor, resterande väggar är betong. I ytterhörnet som blir mellan gröna och vita väggen har den vita tapeten fransat upp så vi vill sätta en list eller något där. Vill inte ha enbart en kantlist på ytterhörnet då jag tycker det blir fult där den då slutar tvärt uppe vid ”överstycket”.

Funderar på att sätta foder och lister runt hela öppningen men vet inte hur man gör det snyggast från det vita rummet sett då öppningen är olika på de båda sidorna?

(fotat lite olika vinklar, grå rutorna är bara ett försök att göra det mer anonymt)
 
  • Dörröppning med gipsskivevägg och hörn där vita tapeten har fransat upp sig, golv av olika material på vardera sida av öppningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gröna och vita väggar med en dörröppning, parkettgolv och en taklampa. Ytterhörn mellan väggar behöver list för täckning av fransad tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggen med dörröppning i gips, bredvid betongväggar. En hörna där tapeten fransar; funderingar kring lister för enhetligt utseende.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörröppning mellan rum med vita och gröna väggar, golv i trä, vita lister, osynliga detaljer täckta med grå block för anonymitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Smaken är ju som baken, men jag hade nog skippat foder och satt en (vitmålad) bräda/list/panel enligt blått.
Så att det blir någon centimeter "vägg" även på den sidan att avsluta tapeten mot.

Öppning mellan två rum med en blå markering för förslag på vitmålad panel på väggen. Trägolv syns i nedre delen av bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
C cpalm skrev:
Smaken är ju som baken, men jag hade nog skippat foder och satt en (vitmålad) bräda/list/panel enligt blått
C cpalm skrev:
Smaken är ju som baken, men jag hade nog skippat foder och satt en (vitmålad) bräda/list/panel enligt blått.
Så att det blir någon centimeter "vägg" även på den sidan att avsluta tapeten mot.

[bild]
Det vita är tapet och gröna är målat. Tänker att det blir en springa mellan brädan och gröna väggen om jag bara sätter en bräda där och inte går ”runt” hörnet? Så här ser det ut idag:
 
  • Skadad kant av en vägg där färg och spackel har flagnat av, mot ett golv av trälaminat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
K Kaffekrabbe skrev:
Det vita är tapet och gröna är målat. Tänker att det blir en springa mellan brädan och gröna väggen om jag bara sätter en bräda där och inte går ”runt” hörnet? Så här ser det ut idag:
Japp.
Du kommer att se rundningen av väggen, och därmed lite av den vita väggen.
Det är bara att hålla något plant och rakt längs med den vita väggen så ser du hur det blir.
 
C
K Kaffekrabbe skrev:
Tänker att det blir en springa mellan brädan och gröna väggen om jag bara sätter en bräda där och inte går ”runt” hörnet?
Jo, man får så klart foga och måla in brädan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.