Väggen med dörröppningen är tillbyggd i gipsskivor, resterande väggar är betong. I ytterhörnet som blir mellan gröna och vita väggen har den vita tapeten fransat upp så vi vill sätta en list eller något där. Vill inte ha enbart en kantlist på ytterhörnet då jag tycker det blir fult där den då slutar tvärt uppe vid ”överstycket”.
Funderar på att sätta foder och lister runt hela öppningen men vet inte hur man gör det snyggast från det vita rummet sett då öppningen är olika på de båda sidorna?
(fotat lite olika vinklar, grå rutorna är bara ett försök att göra det mer anonymt)
Funderar på att sätta foder och lister runt hela öppningen men vet inte hur man gör det snyggast från det vita rummet sett då öppningen är olika på de båda sidorna?
(fotat lite olika vinklar, grå rutorna är bara ett försök att göra det mer anonymt)
Instämmer.C cpalm skrev:
Dörromfattning runt om hade jag satsat på.
https://www.bauhaus.se/dorromfattni...wcB&gbraid=0AAAAADxd_kyMDCpcZfNLkerWwdbehu9zs
C cpalm skrev:
Det vita är tapet och gröna är målat. Tänker att det blir en springa mellan brädan och gröna väggen om jag bara sätter en bräda där och inte går ”runt” hörnet? Så här ser det ut idag:C cpalm skrev:
Japp.K Kaffekrabbe skrev:
Du kommer att se rundningen av väggen, och därmed lite av den vita väggen.
Det är bara att hålla något plant och rakt längs med den vita väggen så ser du hur det blir.
Klicka här för att svara






