Hej håller på riva plastmatta i badrummet. Huset byggt 74.
Ngn som har erfarenhet av att det kan va asbest i limmet eller mattan? Eller ska jag göra test och skicka iväg innan jag river vidare.
 
Bild
 
  • Skadad del av ett golv där en bit av mattan saknas, exponerar underlagets struktur och olika materiallager.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv med beige mönster och del av en svart, böjd matta i nederkanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Kanske asbesthaltigt svartlim. Ingen aning om mattan.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kanske asbesthaltigt svartlim. Ingen aning om mattan.
Ser väldigt ljust ut. -Vitt svartlim😃.

Ingen aning jag heller. Men skall du inte smula isönder skivorna, räcker normal försiktighet långt.
 
BirgitS
Intet Intet skrev:
Ser väldigt ljust ut. -Vitt svartlim😃.
Du har nog rätt i att det är ljust lim på mörk bakgrund, nu förstorade jag upp det mer. Skulle kanske kunna vara rester av limmet till en tidigare matta?
Nuvarande matta behöver ju inte vara från 74.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.