1 870 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Asbest runt vattenrör hus från 1927
Om du jobbat i en asbestfabrik i många år och dessutom röker samtidigt så finns en väldigt stor risk att du får cancer.
Om det sitter fast lite asbest runt din rörisoleringen i din källare så finns ingen riska att du andas in det. Det finns antagligen mer naturligt förekommande asbest i luften än den som potentiellt skulle utsöndras från isoleringen.
Om det sitter fast lite asbest runt din rörisoleringen i din källare så finns ingen riska att du andas in det. Det finns antagligen mer naturligt förekommande asbest i luften än den som potentiellt skulle utsöndras från isoleringen.
UGH en domedagsprofet har talat. Med tanke på ditt nicknamn, så var inte ute då. Stäng in dig i ett hermetiskt slutet rum. Asbets är ett naturligt ämne och finns överallt, samt gå inte på staden/ortens gator, där finns mer av den varan, än du nånsin kan tänka dig, flygande i luften. I fast form så är det ofarligt.F Fri som en fågel skrev:Jag skulle absolut inte låta mina barn vistas i den källaren, det är förenat med livsfara. Skulle ni mot förmodan låta era barn vistas där så hoppas jag att någon skickar en orosanmälan till socialen och att era barn omhändertas och skickas till barnhem för en trygg uppväxt. Växer det Parklslide i er trädgård som ni inte bekämpat, dubbelt värre 😞
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Förmodligen ironi!J jonaserik skrev:UGH en domedagsprofet har talat. Med tanke på ditt nicknamn, så var inte ute då. Stäng in dig i ett hermetiskt slutet rum. Asbets är ett naturligt ämne och finns överallt, samt gå inte på staden/ortens gator, där finns mer av den varan, än du nånsin kan tänka dig, flygande i luften. I fast form så är det ofarligt.
Klicka här för att svara