Hej!

Betongplinten verkar klädd med ngt konstigt material. Kan detta vara asbest? Någon kunnig?
Bifogar bilder.

Med vänlig hälsning, Johan

• IMG_3902.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_3904.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3905.jpeg
    Skapa konto
Är det en rund plint så är det nog ett gjutrör i papp där man låtit pappen vara kvar efter gjutning inget farligt du kan ta bort pappen eller ha den kvar spelar ingen roll mer än estetiskt

det som ser ut som papp är lika stenhårt som betongen. Fick hacka loss det med hammaren. Förändrar det något
Bo arnold Bo arnold skrev:
Är det en rund plint så är det nog ett gjutrör i papp där man låtit pappen vara kvar efter gjutning inget farligt du kan ta bort pappen eller ha den kvar spelar ingen roll mer än estetiskt
det som ser ut som papp är lika stenhårt som betongen. Fick hacka loss det med hammaren. Förändrar det ngt i hur du tänker eller kan papp bli så med åren tänker du?

Jag tycker inte det är nått konstigt om man använt ett eternitrör som gjutform.

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Du har rätt kan vara eternitrör men varför hackar du bort det låt det vara gör ingen skada däremot kan du försvaga plinten om du tar bort det

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag tycker inte det är nått konstigt om man använt ett eternitrör som gjutform.
Blir till att lämna ett prov så får vi se. Tack

J Johanbergman skrev:
Vad är det du håller på med?

J Johanbergman skrev:
Vad ska det tjäna till, som gjutform fungerar ju eternit utmärkt och om man nån gång behöver ta bort eternit får man ju lämna det kostnadsfritt på "tippen" så vitt jag vet.

Du har rätt kan vara eternitrör men varför hackar du bort det låt det vara gör ingen skada däremot kan du försvaga plinten om du tar bort de
Du har rätt kan vara eternitrör men varför hackar du bort det låt det vara gör ingen skada däremot kan du försvaga plinten om du tar bort
Du har rätt kan vara eternitrör men varför hackar du bort det låt det vara gör ingen skada däremot kan du försvaga plinten om du tar bort det
plintarna har sedan lång tid tillbaka gjutits in i en platta där en byggnad står nu
F fribygg skrev:
Vad ska det tjäna till, som gjutform fungerar ju eternit utmärkt och om man nån gång behöver ta bort eternit får man ju lämna det kostnadsfritt på "tippen" så vitt jag vet.
Plintarna är sedan länge ingjutna i en platta och nu ska det ändras i byggnationen som står där. Det innebär att det ska skäras med betongkap rakt igenom plinten.

J Johanbergman skrev:
Det innebär att det ska skäras med betongkap rakt igenom plinten.
Verkar dumt, kapa runt eterniten istället och lämna in den på avsedd plats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.