Tjena jag skulle borra i golvet på en fabrikslokal som byggdes 1960-1970. Jag borrade cirka 5cm ner och det dammade gulaktigt. Sedan började mina ögon klia och vara irriterade och blev hes i halsen typ allergisk känsla. Min fråga förekommer det asbest i golv? Förekommer asbest i golvcement/grund. Som ni ser på första maskinen så har redan en maskin blivit fast bultad i golvet. Äre bara att fortsätta vad bör man tänka på? Jag kan inte något utom att asbest och radon är farligt och man ska vara försiktig då byggnader före 1982 innehåller förmodligen det.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 629 inlägg
Fråga skyddsombudet om kvartsdamm, för det är vad du blivit utsatt för. Halvmask eller friskluftsmask med P3-filter funkar som skyddsutrustning mot att andas in dammet (samma filter som skyddar mot asbestdamm ). Skyddsglasögon!
Produkter som diskuteras: "Skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden