1 830 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Årsredovisning...
Vill någon vara vänlig och ta en titt på årsredovisningen på en lägenhet som jag tänker köpa? Är själv inte så insatt på vad man ska kolla etc...
Hur är föreningens ekonomi? Något som ser skumt ut?
Tack!
Hur är föreningens ekonomi? Något som ser skumt ut?
Tack!
Ser väl OK ut. Förnuftigt av styrelsen att öka amorteringen av lån. Lite tveksam till "avgiftsfri månad". De pengarna kunde kanske använts bättre, men det är inte mitt beslut.
Förvånansvärt många styrelsemedlemmar för en så liten förening.
Så, föreningens ekonomi verkar sund, kanske lite känslig för ränteökning pga den stora belåningen.
Förvånansvärt många styrelsemedlemmar för en så liten förening.
Så, föreningens ekonomi verkar sund, kanske lite känslig för ränteökning pga den stora belåningen.
Ah ok tack för att du tog dig tid för att gå igenom pdf filen.
Är det något annat som inte är bra med föreningen? Föreningen tog över byggnaden 2010 har jag för mig så jag antar att lånen är rätt höga?
Är det något annat som inte är bra med föreningen? Föreningen tog över byggnaden 2010 har jag för mig så jag antar att lånen är rätt höga?
Några saker man brukar titta på är.
Lån/kvm
Relativt hög belåningsgrad men det är en nybildad förening som dess utom betalar av på lånen.
Avgift/kvm
Stora kommande renoveringar?
Är dessa med i budgeten eller kommer föreningen tvingas låna till detta? (Höjda avgifter som följd)
Inkomster.
Är inkomsterna stabila eller kan dessa upphöra och bli svåra att ersätta?
Föreningen har bra inkomster från sina hyresgäster vilket självklar är bra.
Lån/kvm
Relativt hög belåningsgrad men det är en nybildad förening som dess utom betalar av på lånen.
Avgift/kvm
Stora kommande renoveringar?
Är dessa med i budgeten eller kommer föreningen tvingas låna till detta? (Höjda avgifter som följd)
Inkomster.
Är inkomsterna stabila eller kan dessa upphöra och bli svåra att ersätta?
Föreningen har bra inkomster från sina hyresgäster vilket självklar är bra.
OK va bra så då kan vi gå vidare med att köpa lägenheten!
Hur mycket ligger belåningen på per lägenhet?
Hur mycket ligger belåningen på per lägenhet?
Klicka här för att svara