Om det är väldigt ojämnt skulle jag blanda till lite cemebtbruk a eller dylikt o jämna av hyfsat men det är inte jätteviktigt att det är jättejämnt.. Kan ev vara lättare att ha fiberduk då den är lite mer flexibel än diffplast.

Mest alltså för att inte få "bom" under...

Behöver tips på bra billig plast som kan använda för att avskilja betongen ifrån övrig omgivning. Snacka med en byggfirma och dom sa att de viktigaste var att den inte fräter sönder av betongen.

Billig kanske den inte är, men rulle åldersbeständig plast har man alltid användning av och den funkar utmärkt till ändamålet.

Kommer nu bara behöva dryga kvadraten, så köpa en rulle för 350kr är uteslutet :D

Men sluta nu, kan jag förhindra att väggarna ska ge sig iväg från varandra så armerar jag in i väggen så jag får ETT hus. Vad kan hända om man binder ihop, man kan få en spricka men det är inte värre än sprickan man får med 1 cm frigolit.

Om du nu fortsättningsvis ska köra med plast, den fräts inte sönder medan betongen brinner och sedan har den ingen funktion så använd sopsäckar om du har.

Protte

Alltid dubba.

• Gilla
prototypen
  • Laddar…
Mikael_L
Men byggolle och protte.

Vad tänker ni händer när frigoliten under sjunker (som den gör av långtidslast).
Ska golvet hänga i dubbarna och ytterväggarna?

• Gilla
pette och 1 till
  • Laddar…
Nu är det så att jag har ett annat problem jag inte kommer ifrån, det är att sulorna kommer ligga under plattan vilket gör att jag inte kan komma ifrån detta problem. Dubba eller inte dubba spelar ingen roll för mig eftersom plattan kommer ligga på sulorna i alla fall.

Nej, det är inget problem som jag ser det. Alla har vi sulor under nedersta skiftet. Se till att dela av och släppa armering mellan rummen bara. Jag förstår inte varför vissa förespråkar dubbning av plattan i detta fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.