3 960 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Armera eller inte vid flytspackling på betonggolv?
Håller på att renovera ett rum i källaren i vårt 40-tals hus och ska flytspackla golvet. Tidigare ägare har tagit ner en innervägg vilket har resulterat i att den ena halvan av rummet (ca. 10kvm) är som mest 50 mm högre än den andra halvan. Den grundare halvan av rummet lutar och saknar 20 mm i höjd vid väggen och 50 mm i mitten av rummet (precis vid den gamla innerväggen).Golvet har inte golvbrunn.
Jag planerar att flytspackla i omgångar och först jämna ut den grundare halvan, för att sen flytspackla en gång till över hela rummet innan jag lägger klinker på.
Någon som har erfarenhet av något liknande och har lite tips?
Jag planerar att flytspackla i omgångar och först jämna ut den grundare halvan, för att sen flytspackla en gång till över hela rummet innan jag lägger klinker på.
Någon som har erfarenhet av något liknande och har lite tips?
Flytspackla 50 mm på delar av rummet kostar en del.
Jag avvägde mitt garagegolv för att hitta högsta punkten. Sedan primade och gjöt med färdig betong, mycket billigare.
Jag avvägde mitt garagegolv för att hitta högsta punkten. Sedan primade och gjöt med färdig betong, mycket billigare.
Har kollat på det med men vet inte riktigt hur jag ska göra med armeringsnätet då i och med att det skiljer så mycket på den ojämna ytan också. Bar lägga distans där det är 50mm och sen fästa det mot golvet där det bara är 20mm?L Leif i Skåne skrev:
Vad använde du för betong? och hur lång va torktiden för dig?
Vanlig finbetong i säckar.
Ska kolla med de som säljer flytspacklet men absolut längre tid tar det. På ny platta är väl riktlinjen minst en månad men det här kommer ju inte vara lika tjockt. Blir dock rätt rejält mycket billigare så det kan det kanske vara värtErik_Hansson skrev:
Klicka här för att svara