För att lägga mig i dialogen, ett problem med 433 MHz är att det bandet är ganska "nedskräpat" av all slags kommunikation, så för hemautomation är det inte främst medvetet sabotage man vill undvika utan att signaler störs ut av annan "legitim" utrustning. Larm använder olika tekniker för att bli mer robusta, men enklare hemautomation är "fire and forget", man slänger iväg ett kommando och hoppas på det bästa, kommer det inte fram så förblir lampan släckt eller markisen nere.