Med tanke på vad de första borren kostar från Axminster så kan du inte förvänta dig bättre precision. Fostnerborret från CMT lär dock uppfylla dina krav.

De jag hade förväntat mig var borrar av billigt material som var dåligt slipade. Jag har tidigare köpt tex pluggborrar på biltema som blivit användbara efter att man slipat om dem med ett diamantbryne.

De värst ocentrerade i satsen wobblar så mycket att de helt enkelt inte går att använda annat än att vispa grädde med. Dom såldes ändå som borrar...

nanowire skrev:
De jag hade förväntat mig var borrar av billigt material som var dåligt slipade. Jag har tidigare köpt tex pluggborrar på biltema som blivit användbara efter att man slipat om dem med ett diamantbryne.

De värst ocentrerade i satsen wobblar så mycket att de helt enkelt inte går att använda annat än att vispa grädde med. Dom såldes ändå som borrar...
Efter klagomål till Axminster så skickad de genast nya borrar så nu gäller det jag skrev ovan, billiga borrar som blir helt OK om man lägger 3 minuter på att bryna dem.
Axminster är för övrigt väldigt trevliga att ha att göra med även vid reklamationer.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.