16 812 läst ·
63 svar
17k läst
63 svar
Arbetskostnad till lärling
Bilverkstäder har oxå lärlingar…..electroluxaren skrev:
Inom vården heter det bredvidgång…
ALLA är nybörjare i början men behöver ändå äta och ha tak över huvudet.Tror inte du är så fulländad som du själv tycker..
Iaf har du taskig människosyn.
Nu är det ju inte jag som stöder lärlingssynen jag är emot den dvs jag stöder inte andraklassens arbetare vilket du verkar göraP Plåtis22 skrev:
Du är korkad.electroluxaren skrev:
Systemet finns och används punkt. Inget att diskutera. Klart de ska debiteras lägre för en lärling beroende hur på färsk man är.
Hade de varit upp till er här på byggahus så hade de inte funnits så mycket hantverkare då inga kunder vill betala för lärlingar. Då hade en en hantverkare istället kostat minst 2000kr ex moms och ja kan bara tänka mig hur många trådar som skapats om dagen här då…
Du verkar inte vilja fatta.Man är INTE andraklass bara för att man vill lära sig ett yrke och bli fullbetald lite längre fram…electroluxaren skrev:
Vilket ego du har. När jag läser dina inlägg ser jag bara ett stort förakt för andra människor. Fy f….
Jojomensan.electroluxaren skrev:
Jag har utbildat lärlingar i tjugo år.
Som AT:läkare, är du en typ av lärling. Gissar att piloter inte bara går från skolbänken rakt in i kockpiten.
Är man inte fullärd, skall man naturligtvis inte ha lika bra betalt.
Staffans
Javist är jag korkad för att man använder flera hundra år gamla grejjer, men vad är din ursäkt?L Lechuza skrev:Du är korkad.
Systemet finns och används punkt. Inget att diskutera. Klart de ska debiteras lägre för en lärling beroende hur på färsk man är.
Hade de varit upp till er här på byggahus så hade de inte funnits så mycket hantverkare då inga kunder vill betala för lärlingar. Då hade en en hantverkare istället kostat minst 2000kr ex moms och ja kan bara tänka mig hur många trådar som skapats om dagen här då…
L Lechuza skrev:Du är korkad.
Hade de varit upp till er här på byggahus så hade de inte funnits så mycket hantverkare då inga kunder vill betala för lärlingar. Då hade en en hantverkare istället kostat minst 2000kr ex moms och ja kan bara tänka mig hur många trådar som skapats om dagen här då…[/QUOTE
L Lechuza skrev:Du är korkad.
Nu är du inne på min nisch! Jo du går direkt in i cockpitten efter utbildning och ofta har du fått betala typinflygningen själv! Lärare är ett annat skrå dom direkt efter utbildning börjar verka. När det gäller betalning så skall man ha det efter duglighet.Staffans2000 skrev: