Tack :P

Sådär ja, då var andra gjutningen klar!

Bilder på hela härligheten finns i albumet

Hur fungerar golvärmen som du har lagt ner? Bara nyfiken.
Den är ju bara ansluten i ena änden. Ska det inte vara anslutningar i bägge ändar?

Den är ansluten i båda ändar, bara det att returvattnet går under lecat

Hade nog inte lagt upp nån bild på det nej, men här kommer en. Slangen ansluts på tilloppet, det övre röret. Sån går returen via minikretsventilen tillbaka på det nedre röret.

Innertaket är uppe, bilder kommer ikväll :)
Sen är det bara att städa ut och förbereda för mattläggaren

• DSCN7837.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jaha, då var innertaket uppe och hål för spotlights sågade. Det blev ett Huntonit nånting, det med lite diskretare trästruktur. Säljare sa att det med grövre struktur får taket att se lägre ut. Jag blev nöjd iallafall :)

Ska såga större hål uppifrån sedan, för att få bort så mycket trä som möjligt runt spottarna. Det blir aluminiumpottor också. Kanske att de kommer imorrn.

Bilder finns i albumet

Grus i maskineriet! Jag fick magsjuka idag. Mattläggaren ville av någon konstig anledning inte komma hit ;) Ev kommer han imorrn, annars på onsdag. Hoppas bara inte att detta drar ut allt för mycket på tiden. Barnen står och stampar och vill komma hem

Kan inte vara kul att vara magsjuk när man inte har något badrum (om du inte har ytterligare en toalett) :D

Lycka till och krya på dig!

Vi har bara en toalett, så man kan väl hålla sig för skratt. Men jag får låna grannens, så det gick ganska bra. Tur att det går över fort. Och tur att man inte äter så mycket när man är gräsänkling :)

Då var matta på väggar och golv på plats! Finns några bilder i albumet

Vit sil till golvbrunnen sticker dock ut lite för mycket. Röris ska komma med en kromad så får vi se. Ska ta med den vita till jobbet och lacka den svart, kan ju kanske vara något annars. Eller någon annan rolig färg. Förslag?

Jag har inte riktigt vant mig vid färgerna.. men det blir nog mycket bättre när möbler, lister och andra detaljer kommer på plats.

Väggmattan sticker dock iväg lite på nån vägg, men jag antar att det inte är så lätt att få den exakt rak hela vägen vid vågrät montage i ett gammal hus. Eller?

Snygga färger! Ascoolt med medaljonger i badrummet.

Blir inte så tokigt med svarta runda apparater heller

• DSCN7893.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Då var det bara att invänta möblerna.. på onsdag kommer de. Innan dess ska jag väl ha fått all belysning på plats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.