Här kommer lite snaskiga rivningsbilder :)

http://picasaweb.google.com/rikard.agren/Badrumsrenovering

Jag kommer att uppdateras eftersom arbetet fortskrider. Allt ska ut. Målet är att vara färdig (nåja, bara det går att använda) på två veckor, då detta är husets enda badrum och toalett.

smaskens!
Ska bli kul att följa!

Uppdaterad med nya bilder! Golv och väggar är färdigrivna. Rörmockarn kommer först på onsdag, det känns som en evighet! Nåja, jag hinner göra färdigt elen och hämta material i stan till dess :)

Det går bra att önska bild också :)

Nya bilder finns att beskåda! El, gamla och nya avloppsstammar, vattenledningar, dörrbyte.

Nya bilder på första gjutningen

Jag är lite fundersam hur skåpet till golvvärmen ska tätas.. det står ingenting i installationsanvisningarna. Kanske bäst att ringa LK och fråga.

Någon som har satt in ett sånt skåp nångång?

T
Du använder vanlig pappgips........

tank77 skrev:
Du använder vanlig pappgips........

Why not?, är man bara noga med tätskiktet funkar det precis lika bra som vilken våtrumsskiva som helst.
Enda skillnaden är att man får vara beredd att ta konsekvenserna om det mot förmodan skulle hända nåt.

Jag ska ha matta på golv och vägg

... men de flesta antar ju att man ska ha kakel och klinker :)

Imorgon gjuter vi andra lagret. Nästa deadline är mattläggaren, han finspacklar på måndag och klär väggar och golv på tisdag. Dock ser det ut att dröja med badrumsmöblerna, den 20 augusti ska de visst komma. Jag får väl ställa dit det gamla så länge.

Så förhoppningsvis kan fru och barn komma hem på onsdag :)

T
Rikard Ågren skrev:
Jag ska ha matta på golv och vägg
Då får du ha vanligt pappgips : )

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.