Jag fick fakturan tillsist efter mycket tjat från min sida. Det var en massa tillägg bland annat föreberedelsetid på 5 timmar, hela dagar trots att de slutade tidigare (de kunde ju inte köra till någon annan och det var för sent att fortsätta arbetet hos mig anser de), 4 personer till gjutningen även om de bara var två (har foto på det) då de enligt honom krävs att man är 4 för att det skall bli bra (Då de är extra duktiga så var de bara två men de gjorde arbete som fyra, tycker han) 2 timmar extra per person (*4) då de väntade på en försenad cementbil. Körersättning per person för de kunde ju köra vars sin bil etc. När jag räknar samman det så är det ung 10 000kr extra (före rot). Jag struntar i om han får ROT från skatteverket eller inte. Jag tänker inte betala en spänn till.

Så han har fakturerat dig för att Mållgan 1 och Mållgan 2 har väntat i två timmar på en försenad cementbil? Har han tagit bilersättning för dem också?

4 personer för att gjuta 30 kvadrat platta?
Det borde ju 1 "extra duktig" fixa utan problem.

Jag håller med där. För att gjuta en så pass liten platta räcker det definitivt med två man. Det räcker med en också.

Det är väl byggaren som beställt cementbilen och inte du? Är den försenad får han i så fall ta det med cementbolaget. Det är inte ditt bekymmer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.