RilleRock skrev:
De som skriver avtalen har generellt för dålig erarenhet.
Har du verkligen volymskydd hemma och inte försåtsskydd?
Visst är det så. Därför som jag ville lyfta fram vikten av att sätta sig in i lite olika scenarier och vad man kan förvänta sig för åtgärder från larmcentral och bevakning. Allt för att slippa stå där sedan som en besviken kund för att man trodde att något annat skulle ske vid ett visst larm.

Ang mitt larm så uppfyller det i princip SSF130 larmklass 3 eller gjorde iaf 2009, senaste ändringarna har jag inte full koll på. Är man inne i branschen o lite tekniknörd kan det ju lätt råka gå till överdrift 😄

RilleRock
Erikoolio skrev:
Visst är det så. Därför som jag ville lyfta fram vikten av att sätta sig in i lite olika scenarier och vad man kan förvänta sig för åtgärder från larmcentral och bevakning. Allt för att slippa stå där sedan som en besviken kund för att man trodde att något annat skulle ske vid ett visst larm.

Ang mitt larm så uppfyller det i princip SSF130 larmklass 3 eller gjorde iaf 2009, senaste ändringarna har jag inte full koll på. Är man inne i branschen o lite tekniknörd kan det ju lätt råka gå till överdrift 
Ja det tål att påpekas.

Känner igen det där med överstyr :D

Försåtsskyd skall vara utfört så att passage eller beträdande av från skyddssynpunkt viktiga delar utlöser larm.
Volymskydd är som det låter, skydd i hela volymen från golv till tak med undantag wc, dusch och fönsterlösa utrymmen mindre än 4kvm.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.