En fråga som kanske är svår att svara på över en planritning men värt ett försök då vi får tillträde till huset om en vecka.
Den in ringa de väggen vill vi öppna upp ett dörrhål i, typ 140cm.
Min första tanke var att den var bärande, men sen kom jag att tänka på att furugolvet (gammalt undergolv) på övervåningen är lagt i riktningen som pilen på bild 2 visar. Då borde väl bjälklaget ligga i motsatt riktning mot golvet, alltså borde väggen vid kaminen vara bärande?
Huset är byggt 1912 och utbyggt 1964 med vardagsrummet och sovrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder