15 109 läst ·
40 svar
15k läst
40 svar
Är tätskiktet monterat korrekt?
M marka skrev:
Det ligger något i vadJ-O säger. Vattenskadorna lär inte minska för att det blir 6 cc mellan rören så länge man gör rätt med vare sig 4 eller 6 cc.M marka skrev:
Bubblan som släppt i golvet skulle jag vilja få åtgärdad. Skära ett snitt i den, limma under och lägga på en remsa.D Dm9 skrev:Hej!
En släkting till mig låter en firma renovera badrummet. Nu är tätskiktet färdigt och jag var förbi och tittade. Det är en bubbla där skarven mellan golv och vägg inte sitter, och i övrigt ser det slarvigt ut enligt mig. Jag har dock endast byggt badrum en gång, med kiiltos system, men vad tycker ni andra som kanske har bättre koll?
[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild]
jag tänker att det är lättare att göra rätt när det är större avstånd vilket i sin tur skulle kunna medföra att fler gör rätt, men det är möjligt att det som gör fel idag kommer fortsätta göra så oavsett tillgängligt utrymme.Krille-72 skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Att ha koll på regler eller hur saker skall utföras fackmässigt verkar inte vara hantverkares huvudsyssla...Christer G.V. skrev:
det är nog en ganska dålig slutsats tror jag, jag tror nog hantverkare generellt har mycket bra koll på sådant då det liksom är behövligt för att kunna bedriva sin verksamhet på ett bra sätt. Det finns säkert undantag som bekräftar regeln men det hittar man väl i alla yrkeskategorier?S swirve skrev:
Nu kommer säkert folk klaga, men om man gör om sitt badrum så skulle jag välja plastmatta på golvet 10 gånger av 10 och det finns nog bara en anledning till att man inte gör det.. man kan inte svetsa.. har jag fel?
Roligt att "rörmokaren" lämnade tråden i all hast när det visade sig att han missat kompetensutveckla sig
Eller hur har du det @Christer G.V. Pluggar du ikapp nu?
Eller hur har du det @Christer G.V. Pluggar du ikapp nu?
JoJ J-O skrev:
Och "plastmatta" ses av de flesta som "budget och tråkigt" och även ett nyrenoverat badrum kommer nog ses som i behov av renovering.
Trist men så är smaken idag.
Plastmatta skulle jag rekommendera i ekonomiutrymme eller gästtoalett enbart.
Klicka här för att svara